تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰بازیکن بهتر از رافائل در حصیرآباد داریم/مرزبان ۲۰هفته کاری نکرد

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: نمی دانم علت خرید برخی بازیکنان مثل رافائل مسی از سوی فولاد چیست چرا که در محل حصیرآباد اهواز ۱۰ بازیکن بهتر از مسی داریم.

مجید باقری نیا در خصوص عملکرد تیم‌های خوزستانی در هجدهمین دوره لیگ برتر اظهار کرد: هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور برای فوتبال خوزستان خیلی بد بود.

وی با اشاره به سقوط تیم استقلال خوزستان به دسته اول بعد از اینکه چند سال قبل حتی عنوان قهرمانی را نیز تصاحب کرد، بیان کرد: جدایی زودهنگام صمد مرفاوی از تیم در همان روزها، آماده سازی تیم، این مساله را مشخص می‌کند که علت سقوط استقلال، برنامه ریزی کارخانه و باشگاه در نحوه تیم داری بود.

باقری نیا افزود: اگر مدیران باشگاه استقلال خوزستان زودتر چاره اندیشی نکنند، ممکن است فصل بعد به جای لیگ دسته یک در لیگ دسته دوم حضور داشته باشند.

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران بیان کرد: مدیران باشگاه استقلال خوزستان می‌توانستند در مقطعی که قیمت دلار پایین بود، با ۴۰ هزار دلار طلب دیوید ساکونی بازیکن سابق تیم خود را پرداخت کنند اما الان باید ۱۹۰ هزار دلار بپردازند.

باقری نیا ادامه داد: موعد قسط‌های ساکونی نزدیک است و این در حالی است که فقط این بازیکن از باشگاه استقلال خوزستان شکایت نکرده است بلکه دو برزیلی که حتی نتوانسته بودیم آنها را ببینیم هم از باشگاه شکایت کردند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا تیم نفت مسجدسلیمان در ٢٠ هفته حضور علیرضا مرزبان به عنوان سرمربی تحولی به خود ندید، اظهار کرد: این تیم در سال ۹۳ که من سرمربی بودم، یک میلیارد تومان از مدیریت منطقه آزاد اروند قرض کرد اما با این پول نیز مشکلی حل نشد تا اینکه من استعفا دادم؛ امسال ۱۰ میلیارد تومان برای تیم هزینه شد ولی باز هم هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. مرزبان با شعارهای تو خالی مثل ساخت فرودگاه و ورزشگاه آمد و پیشکسوت‌های خوزستان به او گفتند فقط به فوتبال فکر کند اما گوش شنوایی نبود؛ او ۲۰ هفته سرمربی بود ولی نتیجه‌ای برای تیم نداشت و در آخر هم شکست‌های سپیدرود باعث بقای نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر شد نه عملکرد خوب این تیم.

وی با بیان اینکه تیم‌های استان امسال رکورد دار تغییر کادر فنی بودند، تصریح کرد: این امر اصلاً خوب نیست و باید ثبات در کادر فنی حاکم شود؛ تغییرات باید از همان اول فصل با انتخاب بهترین گزینه صورت گیرد، اگر بهترین را انتخاب کنید ثبات هم خواهد آمد و این امر به برنامه ریزی مربوط می‌شود.

پیشکسوت فوتبال خوزستان ادامه داد: شما برانکو را ببینید مشکلات زیادی داشت. هفت تا هشت ماه پول نگرفته بود ولی حاشیه‌ای برای تیمش ایجاد نکرد و با همین حالت از لحاظ روحی و روانی به تیم خود کمک کرد و در نهایت این امر باعث نتیجه بهتر تیمش شد.

باقری نیا در مورد شرایط فوتبال استان خوزستان گفت: شرایط خوبی بر بدنه فوتبال استان خوزستان حاکم نیست، وقفه‌ای در شرایط سازندگی بازیکنان وجود دارد، در بازی‌های آسیایی پوسان کره جنوبی ۶ خوزستانی در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشتند و تیم قهرمان شد، اما حالا شرایط چگونه است؟ هیأت فوتبال خوزستان هیچ گونه کمکی به ترمیم بدنه فوتبال نکرده و این باعث جدی شدن این مقوله می‌شود، من چندین بار به رئیس هیأت فوتبال خوزستان گفتم که چرا لیگ استان برگزار می‌شود اما اهواز تیمی ندارد.

وی در مورد بازیکنان خارجی که در تیم‌های استان به کار گرفته می‌شوند، بیان کرد: شنیدم که فولاد بازیکنی به اسم زیه دیاباته را جذب کرد اما هیچ وقت او را در ترکیب ندیدم، اگر قرار است بازیکنی بگیریم که در ترکیب نباشد، بهتر است آن را جذب نکنیم؛ موقعی باید بازیکن خارجی گرفت که بازیکن خارجی از بازیکن بومی بهتر باشد نه اینکه حتی نتواند به هر دلیلی از جمله مصدومیت و یا عدم صدور کارت، بازی کند.

سرمربی سابق تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: بدتر از قضیه زیه، بازیکنی به نام رافائل مسی در ترکیب فولاد خوزستان بود. در لیگ فوتبال استان خوزستان و همین منطقه حصیرآباد اهواز ۱۰ بازیکن بهتر از رافائل مسی وجود دارد، من چون در حصیرآباد معلم بوده‌ام این را با قاطعیت می گویم، حالا جاهای دیگر مثل لشکر آباد و دیگر مناطق بیشتر از اینها می‌توان پیدا کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار