تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۱۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستاهای مجاور کانون ریزگردها، در خطر افزایش دبی کانال آبرسانی
بخشدار غیزانیه اهواز با اشاره به وضعیت روستاهای این بخش در پی وقوع سیلاب، گفت: با توجه به اینکه روستاهای بخش غیزانیه در مجاورت کانال آبرسانی کانون ریزگردها هستند، اگر ورودی دبی این کانال افزایش یابد دچار مشکل خواهیم شد.

رسول ساکی  اظهار کرد: 81 روستا در بخش غیزانیه وجود دارد که پنج روستا از این تعداد درگیر سیل بوده‌اند. همچنین از سمت نهر مالح و رودخانه فصلی کوپال تهدید می‌شدیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی روستاهای غیزانیه، افزود: با تأمین تجهیزات و اقدامات انجام شده فعلا این روستاها مشکلی ندارند.

بخشدار غیزانیه گفت: روستاهای بخش غیزانیه با شهرستان کارون هم‌مرز هستند و تنها یک ریل قطار بین این بخش و شهرستان کارون مرز ایجاد کرده است. این ریل فعلا به عنوان سیل‌بند عمل کرده است.

ساکی بیان کرد: اطراف روستاها دایک و سیل‌بند احداث شده است و فعلا خطری روستاهای بخش غیزانیه را تهدید نمی‌کند و با انجام اقدامات پیشگیری تاکنون مشکلی برای روستاهای این بخش ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: با این وجود با توجه به اینکه روستاهای بخش غیزانیه در مجاورت کانال آبرسانی کانون ریزگردها هستند، اگر ورودی دبی این کانال افزایش یابد ما را دچار مشکل خواهد کرد.

بخشدار غیزانیه با اشاره به مشکلات این بخش در پی وقوع سیل، گفت: یکی از مشکلاتی که سیل برای این بخش ایجاد کرده این است این که دو تاسیسات آبرسانی زیر آب رفته و چندین روستا بی‌آب شده بودند که مشکل رفع شده است. همچنین حدود 35 روستا بی‌آب شده‌اند که اکنون مشکل رفع شده است اما نه به صورت اساسی. باید مشکل تأسیسات شیبان که تأمین‌کننده آب این روستاها است به صورت اساسی حل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار