تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانون های فعال گرد و غبار دراهواز پر آب شد
  سرپرست معاونت دریایی سازمان محیط زیست گفت: کانون های شمال شرق اهواز که از کانون های فعال گرد و غبار بودند با بارش های اخیر و جاری شدن سیل در جنوب کشور، به طور کامل زیر آب رفته اند.
 احمدرضا لاهیجان زاده روز شنبه در نشست تخصصی ' بررسی و تحلیل سیلاب های اخیر کشور درسواحل شمالی، جنوبی و دامنه های زاگرس و اثرات آن برمحیط زیست دریایی ' افزود: سطح بسیاری از کانون های شمال شرق اهواز در تالاب شادگان قرار دارد، اکنون با توجه به بارش ها و سیل اخیر، 600متر مکعب آب از رودخانه کارون وارد شادگان می شود.
وی بیان کرد: بارندگی سنگین در خوزستان و آبخیزهای منتهی به خوزستان رخ داده که براساس بارش های انجام شده، آبخیز کرخه بالاترین بارش را داشته است. در سال آبی جاری (98 -97) تمام حوزه های آبریز یک رکورد بالایی به ثبت رسانده اند.
لاهیجان زاده با اشاره به اینکه میانگین بارش ها در جنوب کشور در مقایسه با سال پیش 2 برابر بوده ، گفت: در منطقه حسینیه اندیمشک یک هزار و100 میلیمتر ثبت شده است.
وی ادامه داد: در این سال ها، تالاب هورالعظیم که مرز بین ایران وعراق است فقط یکبار درسال آبی 1373-1372 پر آب دیده شده و امسال نیز با توجه به بارش های اخیر باز پر آب شده است.
لاهیجان زاده یادآور شد: در سه هفته گذشته حدود 500 متر مکعب آب از کرخه به قسمت هورالعظیم عراق هدایت شده است؛ وجود سیلاب موجب شد که بخشی از دایک مرزی هورالعظیم منهدم شود که در غیر این صورت سوسنگرد به زیر آب می رفت.
در این نشست تخصصی کارشناسان حوزه هواشناسی، محیط زیست، زمین شناسی و علوم جوی حضور داشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار