تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگیری دائمی تالاب هورالعظیم راه کنترل سیلاب خوزستان است
 جمعی از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه ای خطاب به رییس جمهوری خواستار آبگیری دائم تالاب هورالعظیم برای کنترل سیلاب در خوزستان شدند.
  در نامه جمعی از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز که پنجشنبه شب در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: علی‌رغم وعده‌ی مسئولان در مورد آبگیری تالاب هورالعظیم برای هدایت سیل جاری در خوزستان و برخلاف درخواست‌ها و تقاضاهای مکرر همه‌ آحاد مردم، بزرگان و دلسوزان، همچنان از آبگیری بخش هایی از تالاب هورالعظیم خودداری می‌شود و این امر، موجب مصائب بسیاری برای مردم، به ویژه اقشار مستضعف استان شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بنابراین خواستاریم که در اسرع وقت، فرمان آبگیری کل تالاب هورالعظیم به صورت دائمی داده شود تا از خطرات جانی و مالی و فلج شدن فعالیت بسیاری از مردم، گروه‌ها، نهادها و مؤسسات و خسارات جبران ناپذیر زیست محیطی به مردم خوزستان، پیشگیری گردد.
این اساتید افزودند: هر گونه فعالیت اقتصادی در تالاب هورالعظیم از جمله در حوزه نفت، باید با حفظ محیط زیست تالاب باشد. لزومی به یادآوری نقش حیاتی تالاب‌های استان خوزستان در معاش مردم ساکن آن و کنترل ریزگردها و زیست محیط استان نیست که حضرتعالی به آن کاملاً واقف هستید.
114 استاد دانشگاه شهیید چمران اهواز این نامه را امضا کرده اند.
سیلابی چند روز اخیر در استان خوزستان خسارات زیادی در بخش کشاورزی، صنعتی ، راهها، ابنیه، ساختمانهای مسکونی روستایی و شهری در خوزستان به همراه داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار