تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل فرهنگ ارشاد اروند خبر داد:
حضور۴۰شاعر از ۸ کشور در هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از شرکت ۴۰ شاعر از ایران و هفت کشور در هشتمین دور از جشنواره بین المللی صلح شعر سپید عربی منطقه آزاد اروند خبر داد.

همایون قنواتی در مراسم رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره بین للمللی صلح شعر سپید عربی منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: در این جشنواره ۴۰ شرکت کننده از کشورهای عمان، لبنان، تونس، سوریه، عراق، اردن بحرین و ایران شرکت کرده اند.

وی افزود: ۲۰ شرکت کننده از شاعران عرب کشور هستند و ۲۰ شرکت کننده نیز از دیگر کشورها در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزاری این جشنواره را از جنبه های مختلف حائز اهمیت دانست و گفت: جشنواره صلح شعر سپید عربی می تواند به بهبود روابط کشورها شرکت کننده، دوستی بیشتر و اعتلای هرچه بیشتر ادبیات منجر شود.

قنواتی، توسعه دیپلماسی فرهنگی برای ارتقای سطح فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را نکته قوت دیگر این جشنواره دانست.

وی در این رابطه توضیح داد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، اجتماعی، در منطقه مرزی ایران حامل پیام امنیت است و نشان از این دارد که این جشنواره های بین المللی در بستری امن برگزار می شوند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، برگزاری جشنواره مدرن شعر سپید عربی در کشور فارسی زبان را از دیگر امتیازات این جشنواره دانست و گفت: پایه گذاری جشنواره شعر مدرن عربی و برگزاری این جشنواره در کشور فارسی زبان باعث تعجب بسیاری از شاعران و ادبیای جهان عرب شده و این از نقاط قوت جشنواره شعر سپید عربی اروند است.

قنواتی بر تاثیرگذاری این جشنواره بر شعر و ادب منطقه و جهان عرب نیز تاکید کرد و توضیح داد: اینکه به واسطه برگزاری این جشنواره رونمایی از آثار شعر سپید از یک اثر به هشت اثر در هشتمین دوره افزایش یافته گواه از تاثیرگذاری این جشنواره داشته است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار