تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۷۶۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دزفول در مجلس:
بودجه طرح انتقال آب بهشت آباد معادل بودجه عمرانی کشور در سال گذشته است
نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: بودجه طرح انتقال آب بهشت آباد معادل بودجه عمرانی کشور در سال گذشته است؛ چگونه اجازه دهیم چنین بودجه‌هایی صرف اجرای پروژه خودخواهانه شود.

عباس پاپی زاده امروز، در رابطه با اعتراض نمایندگان خوزستانی به نطق رئیس جمهور در مجلس، اظهار کرد: این موضوعات به یک سری تصمیمات راهبردی در کشورباز می‌گردد؛ این یک مسئله راهبردی است که هرگونه تصمیم‌گیری در رابطه با آب باید بر اساس برنامه بلندمدت و آمایش سرزمینی، حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کل کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو خیلی ساده‌انگارانه با مسئله آب برخورد کرده است، افزود: امروزه آب در دنیا یکی از محورهای مهم توسعه کشورها است و کشوری که نتواند منابع آب خود را مدیریت کند عملاً توسعه خود را به خطر انداخته است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در 50 ساله گذشته در کشور ما تصمیم‌گیری در حوزه آب بر اساس آمایش سرزمین صورت نگرفته است، گفت: در کویر لوت آب کافی وجود ندارد بنابراین باید به وزارت جهاد دستور داده شود در آن جغرافیا کشاورزی نکند؛ صنایع آب‌بر حق توسعه در فلات مرکزی را ندارند و سازمان‌های دیگر نباید به دنبال توسعه شهری در مناطق کویری باشند.

پاپی زاده با اشاره به توسعه صنایع و کشاورزی در مناطق کویری به وسیله افراد دارای نفوذ، بیان کرد: کشاورزی در مناطق کویری از 40 هزار هکتار به 280 هزار هکتار افزایش پیداکرده است و فولاد نیز درحال‌توسعه است و برخی مسئولان حاضر نیستند به واقعیت‌های زیست‌محیطی توجه کنند.

وی افزود: برخی انتظار دارند حق آبه سایر مناطق را کم کنند و در مسیر غلط آن را مصرف کنند درحالی‌که در دنیا صنعت را درجایی به وجود می‌آورند که آب موجود باشد.

پاپی زاده با انتقاد از برخی تصمیمات نمایندگان که مبتنی بر تصمیمات محلی و بدون در نظر گرفتن منافع ملی است، عنوان کرد: انتقال آب برای کشور جز هزینه چیز دیگری نداشته است؛ ما در برنامه ششم توسعه با دولت به توافق رسیدیم که هیچ‌گونه پروژه انتقال آب جدیدی از سرشاخه‌های دز و کارون انجام نشود.

وی با تأکید بر اینکه بودجه پروژه‌های انتقال آب تقریباً صفر شد، گفت: این پروژه‌ها طبق ماده 23 قانون ابلاغ 2 پروژه‌های انتقال آب تا نتوانند مجوز زیست‌محیطی بگیرند نمی‌توانند اجرایی شوند.

پاپی زاده با اشاره به استعفای نمایندگان اصفهان و اعتراض فلات مرکزی در خصوص حذف بودجه پروژه‌های انتقال آب، بیان کرد: مجلس اعلام کرد چنانچه نمایندگان بخواهند به استعفای خود ادامه دهند رأی به خروج آنها از مجلس خواهد داد.

وی افزود: پس از موضع مجلس در مقابل نمایندگان این استان‌ها، آن‌ها سعی در فشار آوردن به دولت و وادار کردن آن به تصمیم‌گیری غلط هستند.

پاپی زاده در رابطه به وعده رئیس‌جمهور مبنی بر حل مشکل آب زاینده‌رود، عنوان کرد: رئیس‌جمهور وعده خاصی نداده بلکه فقط دستور بررسی داده است؛ زمانی که از رئیس‌جمهور خواستیم توضیح داد چرا دستور بررسی داده در پاسخ گفت: فقط دستور بررسی به جهت آرام کردن نمایندگان استان اصفهان است و به معنی رسیدن موضوع به نتیجه خاص نیست.

وی با اشاره به اعتراض روز گذشته نمایندگان خوزستان، چهارمحال بختیاری و بوشهر در مجلس، بیان کرد: اعتراض به این دلیل بود که رئیس‌جمهور، مجلس و وزارت نیرو بدانند نمایندگان این مناطق به‌شدت روی موضوع آب حساس هستند و اجازه نمی‌دهند زمینه تصمیمات غلط دوباره ایجاد شود.

پاپی زاده گفت: رئیس‌جمهور تأکید کرد از طریق صرفه‌جویی و مدیریت آب در مناطق دیگر، آب موردنیاز آن‌ها را تأمین کند.

وی گفت: اگر قرار است انتقال آبی صورت بگیرد، در حوزه داخلی ممنوع است و بروند آب موردنیاز خودشان را از خلیج‌فارس تأمین کنند؛ اجازه نمی‌دهیم برای تونل بهشت‌آباد، هزینه‌های کلانی بر کشور تحمیل کنند؛ بودجه طرح بهشت اباد معادل بودجه عمرانی کشور در سال گذشته است؛ چگونه اجازه دهیم چنین بودجه‌هایی صرف اجرای پروژه خودخواهانه شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دادرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
با الطاف نمايندگان خوزستان اين بودجه تصويب ميشه . اجرا ميشه . خوزستان كوير ميشه بيابون ميشه از اين بدبخت تر ميشيم . اونوقت مي گم نماينده ها به فكر خودشون نيستند . اگر مردم از خوزستان كوچ اجباري داده شوند مي خواهند نماينده كجا بشوند ؟؟؟؟نكنه لابي اون را هم انجام دادن و مي روند اصفهان نماينده مي شوند .
:
:
:
آخرین اخبار