تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از آبرسانی فله ای و تانکری به روستاها تا آب شرب غیرقابل قبول در اهواز
شورای برنامه‌ریزی استان با محوریت کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و طرح هادی شهر کوت سید نعیم برگزار شد.

غلام‌رضا شریعتی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بابیان اینکه واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی به بخش خصوصی از وظایف دولت است و مدیران دستگاه‌ها باید تابع دستورات دولت باشند، اظهار کرد: برخی مدیران سیاست و برنامه دولت را جدی نمی‌گیرند و در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

وی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی را یکی از شاخص‌های امتیازدهی به مدیران عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها برنامه‌های خود را بر اساس برنامه 5 ساله ششم توسعه باید تنظیم کنند.

دستگاهها تا 24 دی اسناد خزانه خود را تحویل دهند

استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: تا 24 دی‌ماه امسال ادارات فرصت دارند به‌منظور تأمین اعتبار پروژه‌ها و طرح‌های خود اسناد خزانه را جذب کنند؛ سال گذشته در صورت جذب نشدن اسناد خزانه، اعتبار به‌صورت نقدی پرداخت می‌شد که اما امسال این بند برداشته‌شده و اعتبارات فقط در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختیار داده‌شده است که بیشترین جذب اسناد خزانه را به دستگاه‌هایی که پروژه‌های آماده دارند تحویل دهد.

آب‌رسانی در برخی مناطق فله‌ای و یا با تانکر است

در ادامه ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در رابطه باکیفیت آب‌رسانی در نقاط مختلف استان و کنترل میزان کلر، میکروب آب اظهار کرد: در بسیاری از روستاها کسی نیست که سرپرست آب‌رسانی مردم باشد و به‌صورت فله‌ای و یا با تانکر آب توزیع می‌شود که یا میزان کلر آب مناسب نیست و یا میکروب آب چک نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ما این مسائل را بر اساس میزان ارتقا کیفیت شاخص‌ها بحث و بررسی می‌کنیم، افزود: این مسائل باهدف ارتقا سلامت مردم انجام می‌شود؛ تنها به جنبه هزینه‌ای این مسائل نباید توجه کرد؛ یکی از مناطق شهر باوجود گذشت یک هفته از بارندگی هنوز از آب فاضلاب تخلیه نشده اگر در آن منطقه 10 نفر مریض شوند باید توجه کرد تا چه میزان بر هزینه‌های درمانی ما تأثیر می‌گذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هزینه‌های ثانویه در برابر هزینه‌های اولیه ما قابل‌مقایسه نیست.

میانگین سنی تصادفات در استان بین 20 تا 44 سال است

 نوذر درستان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بابیان اینکه میانگین سنی تصادفات در استان بین 20 تا 44 سال است، اظهار کرد: در این مقطع سنی افرادی که براثر تصادف فوت می‌شوند یا نقص عضو می‌شوند نان‌آور خانواده هستند و خانواده آسیب زیادی را متحمل می‌شود.

وی افزود: بیشترین آمار تصادفات مربوط به محورهای مسجدسلیمان، ایذه، دهدز، باغملک، هفتکل و اهواز است؛ که انتظار می‌رود در مسائل مربوط به راه‌های استان به شکل جدی ورود کنیم و اعتبارات موردنیاز تخصیص داده شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آلودگی‌های ناشی از فلرهای نفتی و ریزگردها گفت: 30 درصد آلایندگی مربوط به ماشین‌آلاتی است که در غرب کارون مشغول به فعالیت هستند.

آب شرب اهواز موردقبول ما نیست

درستان با تأکید بر لزوم ساماندهی فاضلاب شهری و جوی‌های روباز و اینکه در مسجدسلیمان چیزی به‌عنوان فاضلاب وجود ندارد بیان کرد: آب شرب اهواز موردقبول ما نیست.

تخصیص 200 میلیارد تومان در حوزه حمل‌ونقل استان

 امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با انتقاد از گزارش دانشگاه علوم پزشکی و عدم ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سلامت گفت: 200 میلیارد تومان در حوزه حمل‌ونقل باهدف نگهداری راه‌های استان مصوب شد؛ این اعتبار باهدف رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان، کنترل سرعت، و.. با در نظر گرفتن اولویت‌ها تخصیص داده شد.

وی افزود: زمانی که بخواهیم در حوزه سلامت هزینه کنیم اهمیت کمی مشکلات را باید بدانند؛ باید مشخص شود اولویت‌ها کجا هستند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی و هزینه کنیم.

نرخ بی‌سوادی در شهر کوت سید نعیم 27 درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در رابطه با طرح هادی شهر کوت سید نعیم اظهار کرد: نرخ بی‌سوادی در این شهر 27 درصد و 85 درصد مردم به کار کشاورزی مشغول هستند اما به دلیل اینکه جمعیت آن کمی بیشتر شده در طرح هادی مرکز آموزش عالی برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه جمیعت این شهرستان که از حداقل سواد برخوردار نیست چگونه متقاضی مرکز آموزش عالی است، افزود: برخی طرح‌ها نیاز به بازنگری مجدد دارند؛ ایجاد برخی زیرساخت‌ها در مناطق ضرورت ندارد چراکه درنهایت محیط‌زیست هر جمعیتی متأثر از برنامه‌های تفضیلی است که پیش‌بینی و سپس اجرا می‌شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
کی گفته اب اهواز خرابه

خیلی هم خوبه

بدید بریزن تو حلق مسئولین مون تا بفهمن چه خبره

ایخدااا
:
:
:
آخرین اخبار