تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۷۵۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب 2300 میلیارد ریال به کشاورزی دزفول خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: سیلاب اخیر افزون بر 2 هزارو 300 میلیارد ریال به بخش کشاورزی دزفول خسارت وارد کرده است.

احمد زارعی روز دوشنبه در جریان بازدید مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان از خسارت های سیل در شهرستان دزفول افزود: سیل اخیر خسارت های زیادی به محصولات، زیرساخت ها و تاسیسات کشاورزی دزفول وارد کرده است. 

وی با بیان اینکه 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزی دزفول دچار خسارت شده اند، گفت: تگرگ به محصولات تک برگ و صیفی مانند کاهو، فلفل دلمه ای، کاهو سالادی و سبزیجات خسارت زده است به طوریکه 90 درصد محصولات به مرحله برداشت نرسیده اند. 

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه صیفی جات بیمه نیستند، افزود: زمین های کشاورزی بر اثر سیلاب دچار فرسایش آبی شده اند و باید بازسازی شوند. 

وی از مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان خواست برای جبران این خسارت ها با کشاورزان مساعدت کند. 

محمد آلاله رییس صندوق بیمه کشاورزی خوزستان نیز در این بازدید گفت: طبق قانون برنامه و بودجه سهم دولت از بیمه محصولات کشاورزی 54 درصد است. 

وی افزود: پارسال صندوق بیمه می بایست یکهزارو 100 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستان پرداخت می کرد در حالی که فقط 250 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شد. 

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت پارسال یکهزار و 500 میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزی کشور اختصاص داده بود که با تلاش نمایندگان این اعتبار به 20 هزار میلیارد ریال افزایش یافت. 

عباس پاپی زاده خواستار تهیه گزارش کاملی از خسارت های کشاورزان دزفول شد و افزود: باید توجه ویژه ای به کشاورزان خسارت دیده شود. 

وی اظهار داشت: تکمیل پل جدید ماهور برنجی دزفول نیازمند 13 میلیارد ریال اعتبار بود ولی با توجه به خسارت های وارد شده از طریق سیلاب اکنون برای تکمیل 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: پیمانکار این طرح توانایی تکمیل این پل را نداشت لذا قرارداد وی لغو و دوباره در مرحله مناقصه قرار گرفت. 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان و مسئولان محلی امروز دوشنبه از مزارع کشاورزی شهر سیاه منصور دزفول و مناطق دیگر که در سیلاب اخیر خسارت دیدند بازدید کردند و در جریان مشکلات اهالی قرار گرفتند. 

تعدادی از کشاورزان روستای شیرین آب از توابع بخش سردشت دزفول که در سیل اخیر دچار خسارت های زیادی شدند در محل بازدید حاضر شده و خواستار رسیدگی به مشکلات برای جبران این خسارت ها شدند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار