تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۷۴۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل کارگروهی برای توسعه پتروپالایشگاه ها/سرمایه های مردمی جذب پالایشگاه سازی می شود؟
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، از تشکیل کارگروهی در کمیسیون متبوعش برای بررسی طرح استفاده از سرمایه های مردمی جهت تکمیل پالایشگاه های موجود و یا احداث پالایشگاه های جدید خبر داد.

حسین امیری خامکانی با اشاره به تهیه طرحی برای استفاده از سرمایه های مردمی برای توسعه پالایشگاه ها، گفت: کارگروهی در کمیسیون انرژی برای بررسی این طرح نمایندگان تشکیل شده است که براساس این طرح از سرمایه های مردمی جهت تکمیل پالایشگاه های موجود و یا احداث پالایشگاه های جدید استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: این طرح مربوط به جذب سرمایه های مردمی برای پالایشگاه‌ ها، پتروپالایشگاه‌ ها و پالایشگاه‌ های میعانات گازی است که امروز وجود دارد و فقط مشکل آنها نداشتن پول و سرمایه است.

نقدینگی های درون جامعه جذب می شود

وی با بیان اینکه در این طرح نمایندگان درخواست کرده اند که بخشی از سهم صندوق توسعه ملی در فروش نفت به اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران مردمی پالایشگاه ها اختصاص یابد، ادامه داد: براساس این طرح نقدینگی های درون جامعه جذب شده و از آن برای توسعه پالاشگاه ها و گسترش فعالیت بخش تولیدی استفاده می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح نیاز به بررسی های جامع تر دارد و کارگروه طی جلسات آینده این طرح را بررسی و نتایج آن را به کمیسیون انرژی اعلام می کند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را تهیه و مطرح کرده اند.

شایان ذکر است که طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی دو هدف را دنبال می کند، نخست هدایت نقدینگی به سمت تولید و دیگری فعال کردن طرح ها و بنگاه‌های اقتصادی حوزه نفت که موجب بی اثر شدن تحریم های نفتی در آینده خواهد شد اما به دلیل نبود پول و سرمایه کافی فعلا متوقف شده اند.
:
:
:
آخرین اخبار