تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۷۴۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف انتخاب روابط عمومی های برتر؛
چهارمین جشنواره سلام در خوزستان برگزار می شود
چهارمین جشنواره سلام با هدف انتخاب روابط عمومی های برتر در خوزستان برگزار می شود.

سعید رضوانی دبیرکل چهارمین جشنواره سلام (انتخاب روابط عمومی های برتر خوزستان)  عصر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: جشنواره سلام یکی از ابتکارات بسیار خوبی بود که در خوزستان پایه گذاری و سه دوره آن برگزار و به تقویت، بازآموزی، اصلاح روش ها و ساختارها در روابط عمومی های استان کمک شایانی داشت.

وی افزود: فاصله گرفتن روابط عمومی سنتی به سمت الکترونیک و چند بُعدی از برکات جشنواره سلام بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خوزستان با اشاره به تدوین دستورالعمل هایی برای این جشنواره تصریح کرد: یک سری شاخص هایی را برای جشنواره تدوین و تعیین کردیم تاعملکرد روابط عمومی ها را به صورت متوازن و متعادل بر اساس آخرین استانداردهای جهانی بسنجیم.

رضوانی با اشاره به لزوم ایجاد اطلاع رسانی هدفمند و یکپارچه در خوزستان گفت: در این جشنواره از آموزش غافل نمی شویم و دو کارگاه آموزشی ضمن خدمت و اصولی را برگزار می شود.

وی با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت روابط عمومی ها بیان کرد: بانک اطلاعاتی کاملی از مدیران، دانشجویان، کارمندان و حتی علاقمندان روابط عمومی ها تشکیل می شود تا مدیران شناسنامه ای از فعالان این عرصه داشته باشند و همگان در سراسر کشور مدیران روابط عمومی استان را شناخته و به این اطلاعات دسترسی آزاد داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در هر محور سه روابط عمومی برتر انتخاب می شود، گفت: در مجموع جشنواره نیز سه روابط عمومی برتر خواهیم داشت.

رضوانی خبر داد: قبل از جشنواره دو دوره آموزشی در خصوص اطلاع رسانی در بحران و آموزش های عملی استفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی برگزار می شود و علاوه بر آن هفته آینده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به ارائه روش های مدرن اطلاع رسانی برای این مناسبت اقدام می کنیم.

وی تأکید کرد: قطعا هیچ شاخصی غیر از شایستگی در انتخاب روابط عمومی ها مؤثر نخواهد بود و با چک لیست مستند نسبت به انتخاب اقدام می کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خوزستان ادامه داد: امسال تلاش بر این است که بخش خصوصی هزینه ها را متقبل و استانداری هیچ تشکیل سند مالی نداشته باشد.

رضوانی با بیان اینکه روابط عمومی بخش های خصوصی و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی به صورت مجزا ارزیابی می شوند، گفت: شهرداری ها و فرمانداری ها را به گروه الف و ب تشکیل و شهرهای برخودار را در یک گروه و کم برخوردها را نیز در گروه دیگر تقسیم بندی کردیم.

وی با اشاره به دو مرحله ای بودن داوری ها اظهار کرد: ابتدا در هر محوری دو برابر ظرفیت انتخاب و در مرحله دوم که داوران کشوری هستند، تعداد برگزیدگان به همان سه واحد در هر بخش کاهش پیدا می کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خوزستان در واکنش به نبود اطلاع رسانی واحد در استان خصوصا بحران ها و اعلام تعطیلی مدارس اخیر بیان کرد: به استاندار پیشنهاد شده با توجه به حجم گسترده اخبار و تعدد نوع اخبار سیاسی، بحران، اقتصادی، انرژی و حوزه های مختلف خبری تا یک مرجع برای سخنگویی معرفی و حتی هفته ای یک روز یک ساعت مشخصی نشست خبری داشته باشد.

رضوانی یادآور شد: تاکنون بیش از 120 روابط عمومی سازمان ها و ادارات کل، 67 شهرداری، 27 فرمانداری، 60 بخشداری شناسایی شده است.

وی خبر داد: مجوز استودیو مولی مدیا استانداری که امکان ارتباط مستقیم از طریق فیبر نوری با شبکه های ملی و استانی صدا و سیما را داشته باشد، اخذ و از آن برای اطلاع رسانی در بحران ها و یا انتخابات نیز بهره مند خواهیم شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خوزستان در پایان با اشاره به حضور استاندار خوزستان در بیش از 30 برنامه تلوزیونی اظهار کرد: طی روزهای آینده استاندار خوزستان برای اولین بار در کشور به صورت لایو زنده از طریق شبکه اینستاگرام هفته ای یک بار با مردم صحبت خواهد کرد.

سید فضل الدین موسوی عضو شورای سیاست گذاری این جشنواره نیز در این جلسه بیان کرد: اولین فلسفه وجودی این جشنواره ایجاد نظم در عملکرد روابط عمومی ها است؛ به هر حال با بحران های لحظه ای مثل باران های موسمی، ریزگردها، اعتراضات صنفی و کارگری در استان خیلی به چنین نظمی نیازمند هستیم.

وی افزود: روابط عمومی ها به عنوان دوایر مرزگستر اولین کسانی هستند که باید فضای اطلاع رسانی را کاوش و انتقال اطلاعات و اخبار را انجام بدهند.

عضو شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره سلام یادآور شد: برای رسیدن به روابط عمومی مطلوب نیازمند آموزش هستیم؛ چنانچه تحولی در حوزه نرم افزاری زندگی رخ بدهد باید این واحد هم بروزرسانی شود.

موسوی با اشاره به اینکه هشت محور ارزیابی را مدنظر قرار دادیم که جزئیات بیشتر در سایت جشنواره بارگزاری می شود، عنوان کرد: آموزش، پژوهش و افکارسنجی، انتشارات، برنامه ریزی، تبلیغات محیطی (مولتی مدیا، فیلم مستند، عکس و ...)، ارتباطات الکترونیک (سایت، شبکه های اجتماعی و سایر آثار تحت وب مثل اپلیکشین، کتاب یا مجلات الکترونیکی)، ارتباطات رسانه ای (کیفیت تولید و میزان انتشار اخبار، نشست خبری، بازتاب رسانه ای، وسعت انتشار اخبار و ...)، فعالیت های فرهنگی و هنری و همچنین انتخاب کارشناسان برتر و انتخاب مدیران ارتباط گستر جزو محورها و بخش ویژه این جشنواره هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار