تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۷۳۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده:
همچنان از ارائه سرویس خدمات هوایی در مناطق محروم عاجز هستیم
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: در مناطق دورافتاده عشایری و روستایی آنطور که باید و شاید در حوزه سلامت کار نشده و در بسیاری از اوقات بیماران باید ده‌ها کیلومتر را طی مسیر کنند تا خود را به اولین مرکز بهداشتی، درمانی برسانند.

عباس پاپی‌زاده در مورد توجه به نیازهای مناطق محروم در حوزه سلامت که از اولویت‌های وزارت بهداشت است گفت: در حوزه بهداشت مناطق محروم به شدت دچار عقب ماندگی هستیم و در مناطق  دورافتاده عشایری و روستایی آنطور که باید و شاید کار نشده است و در بسیاری از اوقات بیماران باید ده‌ها کیلومتر را طی مسیر کنند تا خود را به اولین مرکز بهداشتی، درمانی برسانند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال آخرین نقطه حوزه جغرافیایی شهرستان دزفول تا خود دزفول 250کیلومتر فاصله دارد که یک منطقه بسیار کوهستانی است و گاهی اوقات 24 تا 48 ساعت طول می کشد تا یک بیمار خود را از طریق زمینی به بیمارستان برساند یعنی ما دچار یک محرومیت تاریخی هستیم.

از شرایط مطلوب برای کاهش محرومیت در حوزه سلامت فاصله داریم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چندسال گذشته یکسری اقدامات خوب در حوزه سلامت انجام شد تصریح کرد: در برخی از مناطق روستایی و عشایری یکسری خانه‌های بهداشت جدید احداث شد، در بعضی از مناطق روستایی بیمارستان‌های کوچک محلی 10، 15 تخته‌خوابه احداث شد که تا حد زیادی به کاهش محرومیت منطقه کمک می‌کند اما واقعاً فاصله داریم.

همچنان از ارائه سرویس خدمات هوایی در مناطق محروم عاجز هستیم

وی خاطر نشان کرد: برای مناطق روستایی، صعب‌العبور و دوردست هنوز از ارائه سرویس خدمات هوایی عاجز هستیم و این بهانه وجود دارد که در برخی از مناطق ارائه خدمات به دلیل کمبود جمعیت گران است اما اگر این خدمات اندکی را که می‌توانیم ارائه دهیم، به مردم ندهیم، آرام آرام همین جمعیتی هم که در مناطق روستایی هستند کوچ خواهند کرد و به حاشیه شهرها منتقل خواهند شد.   

همچنان از ارائه سرویس خدمات هوایی در مناطق محروم عاجز هستیم 

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در همین منطقه‌ای که عرض کردم حداقل 200 روستا داریم که به دلایل مختلف از جمله نبود امکاناتی مثل بهداشت، آموزش، برق، آب، گاز، جاده و ... خالی از سکنه شدند.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس در مورد تلاش مجلس در این زمینه گفت: در چند سال گذشته در قالب طرح تحول سلامت کمک کردیم که اعتبارات خوبی از جمله تامین آمبولانس، تامین اعتبارات مورد نیاز احداث خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز بهداشت و درمان‌های روستایی در مناطق دوردست به وزارت بهداشت تعلق بگیرد؛ مجلس وظیفه خود را تا حد بسیاری انجام داده و در این زمینه خلا قانونی چندانی نداریم اما انتظار داریم دولت کمک کند تا اولویت‌هایی که در وزارت بهداشت برای مناطق محروم در نظر گرفته شده با سرعت پیش برود.
:
:
:
آخرین اخبار