تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۷۳۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
270میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت : صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تازگی 270میلیارد ریال خسارت به کشاورزان بخش زراعت استان پرداخت کرد.

محمد آلاله روز دوشنبه افزود: پرداخت خسارت به کشاورزان زیرپوشش مربوط به سال زراعی 97-96 استان خوزستان است که با پیگیری ها و رایزنی های گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی انجام شد.

وی حجم خسارت تایید شده به بخش زراعت تحت پوشش بیمه را 900میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مجموع با پرداخت 270میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده، حدود 30درصد مطالبات آنان تسویه شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به تلاشها برای تامین اعتبار برای پرداخت کامل خسارت بیمه به کشاورزان استان، ابراز امیدواری کرد کشاورزان تلاشگر خوزستانی در سال زراعی 98-97 نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا بتوانند از خدمات حمایتی صندوق بیمه بهره مند شوند.

بررسی پرداخت خسارت باغات خوزستان 

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کار بررسی پرداخت خسارات وارده به بخش باغات خوزستان توسط کارشناسان بیمه در حال انجام است و به زودی پرداخت بیمه به باغدارانی که در سال زراعی 97-96 محصول آنان دچار خسارت شد شروع می شود.

آلاله افزود:حدود 70درصد باغ های زیرپوشش بیمه استان ، خسارت دیدند که در این میان نخیلات شهرهای جنوبی استان بیشترین خسارت را از پدیده های گرد و غبار ، خشکسالی و شوری آب متحمل شدند.

وی حجم پرداخت بیمه به باغداران استان در سال زراعی 97-96 را بالای 300میلیارد ریال تخمین زد و افزود: به زودی بخشی از مطالبات باغداران استان به حساب آنان واریز می شود.

طبق برآورد سازمان جهادکشاورزی خوزستان، در سال گذشته زارعی تولید خرما در نخیلات شهرهای جنوبی خوزستان که گرفتار خشکسالی ، گرد و غبار و آب شور شدند بیش از 50درصد کاهش داشته و کیفیت باقی مانده محصول نیز افت قابل ملاحظه ای داشته است. 

پرداخت کامل مطالبات کشاورزان و باغداران استان در سال 96-95 

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از تسویه و پرداخت کامل مطالبات کشاورزان و باغداران زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی 96-95 خبر داد.

وی از تاخیر به وجود آمده در پرداخت خسارات بیمه به کشاورزان و باغداران به خاطر مشکلات مالی دولت عذرخواهی کرد.

استان خوزستان با تولید سالانه 15.8میلیون تن محصولات زراعی و باغی از سطح 1.2میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد.

تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از 124نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود.

طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری تا سال 1400 ، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن در سال برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار