تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۷۳۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید دکتر لاریجانی بر واگذاری کشت و صنعت کارون به مردم بومی/ فروش شرکت باید متوقف شود
نماینده مردم دزفول در مجلس از برگزاری نشست مشترکی با دکتر لاریجانی برای بررسی موضوع فروش شرکت کشت و صنعت کارون خبر داد و گفت: رییس مجلس به وزیر کشور توصیه کرد فروش شرکت را تا اطلاع ثانوی متوقف کند و همچنین به وزیر جهاد کشاورزی نیز تذکر داد.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت کارون از بزرگترین شرکت ها در حوزه نیشکر است، گفت: قبل از انقلاب اراضی را به صورت ناعادلانه از مردم گرفتند و کشت و صنعت کارون برای اشتغال زایی مردم منطقه تاسیس شد .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت کارون پیش از این زمینه اشتغال 14 هزار نفر را ایجاد کرده است، افزود: با سیاست های غلط و ضعف مدیریت تعداد افراد شاغل به کمتر از 2 هزار نفر رسید و با واگذاری شرکت این تعداد نیز تعدیل خواهد شد.

اقدام غیرکارشناسی بانک کشاورزی برای واگذاری شرکت کارون به بخش خصوصی

پاپی زاده ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بانک کشاورزی به عنوان مالک شرکت کارون در اقدامی غیرکارشناسانه و غیرمنطقی برای واگذاری شرکت کارون به بخش خصوصی اقدام کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: شرکت کارون با وسعت 53 هزار هکتار از بهترین اراضی کشور و دارای آب فراوان و انواع ماشین آلات و کارخانه بزرگ تولید شکر با قیمت بسیار پایین است.

در زمینه واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی بسیار ناموفق بوده ایم

وی با تاکید بر اینکه در زمینه واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی بسیار ناموفق بوده ایم، تصریح کرد: شرکت هفت تپه پیش از این واگذار شد که در حال حاضر منجر به تنش های اجتماعی بسیار زیادی شده و کاهش شدید سطح اشتغال را در پی داشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در حال حاضر همان تجارب ناموفق را می خواهیم در مورد شرکت کشت و صنعت کارون به کار ببریم بانک کشاورزی برای فروش و واگذاری شرکت کارون اقدام کرده که با واکنش شدید کارشناسان حوزه کشاورزی مواجه شده و پیش بینی ها بیانگر این است که اگر این موضوع عملیاتی شود برای مردم منطقه زیان طولانی مدت به همراه خواهد داشت.

پاپی زاده از برگزاری نشست مشترکی با دکتر لاریجانی برای بررسی واگذاری شرکت کشت و صنعت کارون خبر داد و گفت: رییس مجلس به وزیر کشور توصیه کرد موضوع واگذاری و فروش را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند و  همچنین به وزیر جهاد کشاورزی نیز تذکر داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به اتفاق گیلانی، نماینده شوشتر نشست مشترکی را با وزیر اقتصاد با محوریت توقف واگذاری شرکت کشت و صنعت کارون داشتیم.

در این نوع واگذاری ها سهم مردم نادیده گرفته می شود/ تاکید دکتر لاریجانی و وزیر اقتصاد بر واگذاری شرکت کارون به مردم بومی به صورت کارشناسی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در این نوع واگذاری ها سهم مردم نادیده گرفته می شود بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید واگذاری ها به صورت واقعی باشد؛ مردم صاحبان واقعی شرکت کارون هستند زیرا قبل از انقلاب اراضی شرکت به زور از آنها تصاحب شده در نشست هایی که با دکتر لاریجانی و وزیر اقتصاد داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که این شرکت باید به مردم بومی منطقه به نحو کارشناسی واگذار شود تا مردم مانند همیشه صاحبان واقعی شرکت باقی بمانند.
:
:
:
آخرین اخبار