تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۲۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده:
محیط زیست سریع تر کشتار پرندگان مهاجر در خوزستان را کنترل و مدیریت کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه محیط زیست وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده از این سازمان خواست که سریع تر کشتار پرندگان مهاجر در خوزستان را مدیریت کند.

عباس پاپی زاده با تاکید بر اینکه محیط زیست باید هر چه سریع‌تر کشتار پرندگان مهاجر در خوزستان را کنترل و مدیریت کند، گفت: هر چند محیط زیست متولی حمایت از حیات وحش و پرندگان است اما متاسفانه ضعف عملکرد و نظارت این سازمان زمینه وضعیت بحرانی حیات وحش و محیط زیست را رقم زده است.

محیط زیست وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع محیط زیست وظیفه اصلی و ذاتی خود که همانا حفاظت از محیط زیست را رها کرده و  در مورد حوزه هایی که در حیطه اختیاراتش نیست مانند انتقال آب و سدسازی اظهارنظر می‌کند.

وی با بیان اینکه تالاب‌ها و آبگیرهای شمال خوزستان تا پایان فصل سرما محل زیست گونه‌های مختلف بومی و مهاجر است، ادامه داد: متاسفانه ایران طی سال‌های اخیر ایران به قتلگاه پرندگان مهاجر تبدیل شده و زیر سایه ضعف نظارت محیط زیست شاهد خرید و فروش غیرقانونی پرندگان در بازارهای فریدونکنار و کیان اهواز هستیم.

کشتار پرندگان مهاجر در سکوت محیط زیست/ تبدیل تالاب‌های خوزستان به قتلگاه پرندگان مهاجر
سازمان حفاظت محیط زیست باید با تشدید نظارت‌ها شکار غیرمجاز را کنترل کند/ فقر اقتصادی و فرهنگی عامل موثر در کشتار پرندگان

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید با تشدید نظارت‌ها شکار غیرمجاز را کنترل کند، تصریح کرد: فقر فرهنگی و اقتصادی در شکار و کشتار پرندگان می تواند بسیار موثر باشد؛ البته در زمینه حفظ حقوق حیوانات در کشور با مشکل مواجه هستیم و هنوز برخی افراد آگاهی مناسبی از حقوق حیوانات و حفظ پرندگان و حیات وحش ندارند.

شکار بی رویه نسل برخی از پرندگان را در معرض انقراض قرار می دهد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، با انتقاد از اینکه شکار بی رویه نسل برخی از پرندگان را در معرض انقراض قرار می دهد، گفت: مجازات شکارچیان باید بازدارنده باشد و از سویی باید فرهنگ‌سازی مناسبی از سوی رسانه‌ها برای افزایش حفاظت از پرندگان انجام شود.
:
:
:
آخرین اخبار