تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۷۲۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
100 بازرس در راستای برخورد با محتکران در آبادان فعال شدند
سرپرست فرمانداری ویژه آبادان با تاکید بر برخورد جدی با احتکار کنندگان کالا و ارزاق گفت:در این راستا 100 بازرس فعالیت خود را در سطح بازار شهرستان آبادان آغاز کرده و با هر گونه تخلف صنفی برخورد می کنند.

سیدزین العابدین موسوی روز شنبه در نشست تنظیم بازار شهرستان آبادان اظهار داشت: همه مسئولان اجرایی و نظارتی باید برای جلوگیری از افزایش بی ‌رویه قیمت‌ ها تلاش کنند و با کسانی که اقدام به احتکار و افزایش قیمت خودسرانه کالاها می کنند بر اساس قانون برخورد می شود.

وی با تاکیذ بر برخورد قاطع با محتکران فزود: با محتکران و کسانی که اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم را در انبار ذخیره کرده اند برخورد قانونی خواهد شد و در این راستا بازرسان بازار را از نظر افزایش قیمت و بی ثباتی کنترل و رصد می کنند.

موسوی افزود:در این راستا شورای نظارت بر تنظیم بازار توسط سازمان منطقه آزاد اروند تا 2 روز آینده تشکیل جلسه خواهد داد ضمن اینکه عرضه کالا و ارزاق باید به اندازه نیاز مردم و با نرخ ارز دولتی 45 هزار ریال باشد.

وی خروج برخی کالاها از جمله ارزاق از مرز شلمچه را ممنوع عنوان کرد و افزود: به منظور تنظیم بازار مرغ و گوشت هم اکنون توریع گوشت قرمز خارج از کشتارگاه در سطح بازار شهرستان آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان فروشگاه های دولتی را ملزم به رعایت نرخ های دولتی کرد و گفت: ایجاد بازارچه های محلی در سطح شهر برای به تعادل رسیدن بازار مهم است .

وی افزود: باید تقاضا و عرضه در بازار کنترل شود و با همگامی مردم بازار را به تعادل رساند تا در شرایط موجود مشکل خاصی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم بوجود نیاید.

گزارش خبرنگار از سطح بازار آبادان و خرمشهر حکایت از افزایش نامتعارف قیمت برخی کالاها و ارزاق دارد.

شهروندان آبادانی و خرمشهری علت اصلی افزایش قیمت ارزاق به ویژه گوشت قرمز ، ماهی ، گوشت مرغ و نیز دیگر اقلام خوراکی در این شهرستان را خروج بی رویه این کالاها از سوی اتباع عراقی بدون کنترل و بازرسی از مرز شلمچه عنوان کرده و خواستار جلوگیری از خروج اقلام ضروری و خوراکی از مرز شدند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار