تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۷۱۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
27 سینمای فعال در خوزستان وجود دارد
معاون هنری سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 27 سینمای فعال در استان خوزستان وجود دارد که 9 سینما از این تعداد سیار هستند
معاون هنری سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 27 سینمای فعال در استان خوزستان وجود دارد که 9 سینما از این تعداد سیار هستند.

ناصرچنانی ضمن گرامیداشت روز سینما گفت: امکانات باعث جذب مخاطبان و ایجاد انگیزه لازم برای حضور و تماشای فیلم می شود.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری فرهنگی در استان خوزستان افزود: باید به فکر تجهیز و ساختن سینماهای جدید باشیم.

چنانی اظهار داشت: کوچک سازی سالن های سینما و هم زمانی پخش فیلم با فیلم های اکران شده در تهران می تواند انگیزه حضور مخاطب در سینما را چند برابر کند. 

وی افزود: آشتی دادن خانواده با سینما یک حرف و فراهم کردن امکانات مناسب برای استفاده خانواده از این مکان فرهنگی سخن دیگری است؛ اگر خانواده تجربه ای خوب در سینما داشته باشد به طور قطع به جای گشت و گذار کوتاه به سینما می رود.

معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: رسانه بویژه سینما با توجه به نفوذی که در جامعه دارد، می تواند نقش مؤثری بر اقناع مخاطب و نگرش افراد داشته باشد.

وی افزود: فیلم نامه نویس معمولا براساس واقعیت های جامعه می نویسد بنابراین افراد جامعه می توانند سینما را به شکل آینه نگاه کنند و واقعیت های جامعه خود را در آن ببینند و به نوعی بازخوردی از عملکرد خود را در سینما بگیرند.

چنانی گفت: سینما تأثیرات بسیار مثبتی در حیات اجتماعی و برون رفت از آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، سرقت، پرخاشگری و اعتیاد دارد و می تواند علاوه بر ایجاد سرگرمی برای خانواده ها، امید، خودباوری، نشاط و شادابی را در جامعه تزریق کند.

وی افزود: سینما با گرایش های مختلف معناگرا، کودک و نوجوان، انسانی و غیره بر جامعه اثر می گذارد.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: سینما در کاهش خشونت و بالا رفتن آستانه تحمل افراد نقش دارد و مناسب ترین مکان برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: اگر از هر منظر به سینما نگاه شود، سودمند است؛ پیشرفت تکنولوژی و امکانات مختلف باعث شده مردم نسبت به گذشته کمتر به سینما بروند اما پرده نقره ای هنوز هم جاذبه های خود را دارد.

چنانی گفت: شگردهایی چون نیمه بها کردن بلیت می تواند برای جذب مخاطب سودمند باشد البته اداره ارشاد یا هر نهاد مسئول دیگر می تواند مقاطعی (سه الی چهار بار در سال) هزینه سینمای مردم را تقبل کند تا آنها رایگان به تماشای فیلم بنشینند.

وی افزود: کیفیت سالن ها در همه بخش ها مانند نور، صدا و سیستم سرمایشی گرمایشی حتی در استان های بزرگ نیز کاملا مطلوب نیست.

معاون هنری سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اداره ها طبق دستورالعمل می توانند از بودجه فرهنگی خود برای قرار دادن سینما در سبد کالای خانواده زیرمجموعه استفاده کنند تا علاوه بر ایجاد تعامل بین سینماداران و خانواده ها از فیلم ها نیز حمایت شود.

وی با اشاره به وجود مکان های فرهنگی غیرفعال در سطح شهرستان ها اظهار داشت: باید سرمایه گذاری یا به شکل واگذاری یا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام شود.

چنانی افزود: نهادهای دولتی، فرهنگی و ورزشی، استانداری و شهرداری می توانند بودجه بخش فرهنگی خود را برای این کار در نظر گیرند و محیط های فرهنگی را مشارکتی بسازند.

وی گفت: تأسیس سینما نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد، بهترین کار و با توجه به سیاست‌ های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جذب سرمایه ‌گذاری در بخش خصوصی برای تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری بهترین روش است و باید تدابیر اصولی در این زمینه اتخاذ شود البته باید نظارت کامل بر کار آنها صورت گیرد.

وی افزود: برای رونق سینما و جلوگیری از تعطیلی این مکان های فرهنگی باید از راه حل های مختلفی نظیر جذب مخاطب کودک، فراهم کردن وسایل راحتی در سینما، بستن قرارداد با سازمان ها و نهادهای مختلف برای فروش بلیت و فرهنگ سازی برای حضور مردم در سینما استفاده کنیم.

معاون هنری سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: آمار جذب مخاطب در سه سال گذشته بدلایلی نظیر پرداختن به موضوعات کمدی، اجتماعی، ارزشی و گاه تولیدات مشترک در کشورهای دیگر رو به رشد بوده است.

وی اکران فیلم های خارجی را از خواسته های مردم دانست و افزود: بزودی این امکان فراهم می شود.

چنانی با بیان اینکه سودآوری فیلم ‌های کمدی بسیار چشمگیر است، اظهار داشت: ساخت این فیلم ‌ها بدلیل شرایط اجتماعی کشور، تکراری بودن مضامین فیلم ها و تلخی فیلم های اجتماعی در اولویت کار تهیه ‌کنندگان سینما قرار می ‌گیرد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از بدنه سینمای کشور متعلق به فرزندان استان خوزستان است، افزود: اهواز پنج سینما، آبادان سه سینما، شوشتر و بهبهان هر کدام 2 سینما و شهرهای خرمشهر، دزفول، شوش، اندیمشک، ماهشهر و بندرامام هرکدام یک سینما دارند.

معاون هنری وسینمایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: بزودی 2 شهرستان آغاجاری و رامهرمز نیز صاحب سینما می شوند و 2 سینمای دیگر در شهرستانهای ماهشهر و بهبهان در دست ساخت است. 

وی افزود: 9 سینمای سیار نیز در استان خوزستان فعال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار