تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۷۱۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارگاه نظارت و بازرسی برای کنترل قیمت بازار خوزستان تشکیل شد
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: قرارگاه نظارت و بازرسی برای کنترل قیمت ها در بازار و برخورد با اصناف متخلف در خوزستان با مدیریت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تشکیل شده است.

امید بن عباس روز یکشنبه بیان کرد: با تشکیل این قرارگاه با واحدهای صنفی متخلف که گرانفروشی، کم فروشی و یا احتکار کنند برخورد می شود و چندین مغازه نیز به دلیل تخلف در اهواز تعطیل شدند.

وی گفت: در چند ماه اخیر به دلیل تغییر و تحولاتی که در نرخ ارز ایجاد شد بازار دچار تلاطم شده که ستاد تنظیم بازار خوزستان با برگزاری جلسات هفتگی و بررسی قیمت ها در بازار و برنامه ریزی برای تعدیل قیمت در بازار و در کنار آن تشکیل قرارگاه نظارت و بازرسی تلاش کرده تا بازار را کنترل کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد:پیش از تشکیل این قرارگاه،بازرسی بازار و رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی توسط اتحادیه ها انجام می شد و فشار بازدارنده ای در برابر این تخلفات انجام نمی گرفت که با تشکیل این قرارگاه با تخلفات برخورد می شود.

وی افزود: تعدیل قیمت میوه وتره بار از دیگر مواردی است که مورد بررسی این قرارگاه است و در میدان میوه و تره بار اهواز قیمت ها در حال بررسی و برخورد با متخلفان هستیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: میدان دوم میوه و تره بار در اهواز تا پایان امسال توسط یه سرمایه گذار احداث می شود که احداث این میدان می تواند در تعدیل قیمت میوه و تره بار در اهواز تاثیر گذار باشد.

بن عباس بیان کرد:60هزار واحد صنعتی در اهواز وجود دارد که تنها با اطلاع رسانی و پیگیری مردم می توان همه آنها را مورد رصد و بررسی قرار داد.

** جذب گردشگر درشرایط افزایش قیمت ارز

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه بیان کرد: یکی از فرصت هایی که در افزایش نرخ ارز می توان استفاده کرد جذب گردشگر است.

بن عباس گفت: در شرایط فعلی نرخ ارز، گردشگران تمایل بیشتری برای سفر به کشور را دارند و با توجه به اینکه خوزستان هم مرز با کشور عراق است می توان از این فرصت برای سفربیشتر عراقی ها به خوزستان استفاده کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه بین 6 تا هفت هزار گردشگر عراقی با ورود به محدوده منطقه آزاد اروند ، ارز زیادی را وارد شهرستان های آبادان و خرمشهر می کنند.

وی افزود: دلایل مختلفی در کاهش برخی کالاها و محصولات در آبادان و خرمشهر دخالت دارد؛ به عنوان مثال ماهیگیران به دلیل افزایش قیمت ارز ترجیح می دهند صید خود را به عراق صادر کنند که این مساله باعث کمبود عرضه ماهی در آبادان و خرمشهر شده است.

بن عباس ادامه داد: اما کالاهایی مثل برنج و مرغ که به آنها یارانه تعلق می گیرد و مورد مصرف بالای مردم است اجازه خروج از خوزستان را ندارند و باید در بازار داخل عرضه شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار