تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۱۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان با ظرفیت‌های موجود فاصله زیادی از انتظارات دارد
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه جهاد کشاورزی خوزستان یقیناً کارهایی انجام شده است اما باتوجه به پتانسیل کشاورزی استان، از آن انتظاری که داریم خیلی فاصله دارد.

سیدراضی نوری ظهر امروز درباره عملکرد اداره‌کل جهاد کشاورزی خوزستان، اظهار کرد: هر مجموعه معمولا یک بیلان کاری را برای خودش دارد و جهاد کشاورزی خوزستان هم معمولا هر سال اعلام می‌کند که چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باید انجام شود. طرح 550هزار هکتاری که با فرمان امام و مقام معظم رهبری و پیگیری رئیس جمهور باید انجام شود، طبیعتا توسط جهاد کشاورزی باید دنبال شود و این اداره این طرح را نیز جزو آمارهایش می‌آورد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری آب و خاک و آبیاری‌های نوین از موضوعاتی هستند که باید ببینیم چه کارهایی انجام شده است و در حوزه خودکفایی گندم نیز چه اقداماتی انجام شده است که در این خصوص قدم‌های خوبی برداشته شد ولی در سال‌های اخیر می‌بینیم که کشاورزان در تأمین آب، کود و اولیه دچار مشکل هستند.

این نماینده مجلس گفت: روی هم رفته در جاهایی عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان خوب بود و در جاهایی ضعیف عمل شد که باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد. 

نوری ادامه داد: باید عملکرد این اداره را طبق شاخص‌هایی چون آبیاری قطره‌ای، افزایش بهره‌وری و مسائل دیگر قضاوت کرد و باید ببینیم در مباحثی چون واگذاری زمین‌ها چه اقدامی صورت گرفته و در بیابان‌زدایی چه کارهایی شده است. همینطور در بحث شیلات و دام هم باید بررسی‌های دقیقی از عملکردها صورت بگیرد.

وی بیان کرد: یقیناً کارهایی انجام شده است اما باتوجه به ظرفیت کشاورزی استان، از آن انتظاری که داریم خیلی فاصله دارد. 
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار