تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۱۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی‌زاده:
مسئولان در سایه تاریک تحریم‌ها پنهان می‌شوند
نماینده مردم دزفول در مجلس، گفت: مسئولان کشور در سایه تاریک تحریم‌ها پنهان می‌شوند و سپس از هر مسئول اقتصادی سوال پرسیده می‌شود بلافاصله بحث تحریم‌ها را آغاز می‌کند.

عباس پاپی‌زاده پالنگان در خصوص استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: دلیل اصلی استیضاح امروز وزیر اقتصاد اصلاح تیم اقتصادی دولت بود که دلیل و ضرورت این اصلاح نشات گرفته از شرایط اقتصادی خاص، مشکلات معیشتی مردم، افزایش تورم افسار گسیخته، نرخ ارز، طلا، گرانی مسکن و خودرو و بیکاری است.

تمامی مشکلات به تحریم‌ها ارتباط ندارد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید تحریم‌ها در کشور ما اثر گذار باشد اما تمامی مشکلات به تحریم‌ها بر نمی‌گردد، گفت: مسئولان کشور در سایه تاریک تحریم‌ها پنهان می‌شوند و بعد از هر مسئول اقتصادی که سوال پرسیده می‌شود بلافاصله بحث تحریم‌ها را آغاز می‌کند.

تصمیمات اشتباه عامل بروز مشکلات اقتصادی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسیاری از نوسانات موجود در بازار به دلیل تصمیمات اشتباه دولت رخ داده است، ادامه داد: چرا نقدینگی نزدیک یک هزار و 600هزار میلیارد تومان رسیده است، در حالی که میزان نقدینگی هیچ ارتباطی به تحریم‌ها ندارد و مانند یک موج به بازارهای اقتصادی کشور ورود پیدا می‌کند؛ چرا دولت این نقدینگی را به سمت بازار سکه و ارز سوق داد؟، بنابراین این موضوع اشتباه تاکتیکی دولت بود و نشان از مدیریت ضعیف آنها دارد.

نبود بازار ثانویه عامل کمبود ارز در کشور

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه صادرکنندگان ارز در اختیار دارند اما به دلیل اینکه دولت اجازه نمی‌داد ارز خود را در بازار ثانویه به فروش برسانند ارز خود را در خارج از کشور نگهداری می‌کردند که همین موضوع موجب کاهش ارز در کشور شد، عنوان کرد: کمبود ارز باعث شد تا عرضه و تقاضا بر هم بخورد و قیمت دلار از 3 هزار و 800 تومان به حدود 12 هزار تومان برساند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهاد ساده شکل‌گیری بازار ثانویه قیمت ارز را بر روی 10 هزار و 400 تومان تثبیت کرد، گفت: تیم اقتصادی که در حال حاضر در دولت حضور دارد توان مقابله با مشکلات را ندارد و در حال حاضر که در جنگ اقتصادی قرار داریم  به افرادی نیاز است که آمادگی این شرایط را داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث جدید در خصوص استیضاح وزیر کشاورزی وجود ندارد، اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد.
:
:
:
آخرین اخبار