تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۰۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
98درصد مطالبات گندم کاران خوزستانی پرداخت شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: تاکنون 98درصد مطالبات گندم کاران خوزستانی که محصول آنان به قیمت تضمینی خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

سیاوش حسین پور روز سه شنبه افزود: در مجموع یک میلیون و 113هزار و 68 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی به ارزش 14هزار و 677میلیارد ریال خریداری شده که از این مبلغ حدود 14هزار و 500 میلیارد ریال به کشاورزان خوزستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بقیه اندک مطالبات گندم کاران خوزستانی منوط به گشایش اعتبار از سازمان متبوع است ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور امسال ، باقی مانده مطالبات آنها پرداخت شود. 

چندی پیش برخی کشاورزان خوزستانی نسبت به تاخیر در پرداخت بهای گندم فروخته شده به دولت ابراز گلایه مندی کرده بودند.

کار برداشت گندم از سطح 350هزار هکتار از زمین های کشاورزی آبی خوزستان از نیمه دوم فروردین شروع شد و شرکت غله و تعاون روستایی خوزستان به عنوان مباشر اقدام به خرید گندم به قیمت تضمینی (بدون تغییر نسبت به سال زراعی گذشته )هر کیلوگرم 13هزار ریال کردند.

در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی و کاهش شدید بارندگی در فصول پاییز و زمستان ، 280هزار هکتار از کشتزارهای گندم دیم و 100هزار هکتار از گندم آبی خوزستان به دلیل نبود آب ، کمی بارندگی و بالا رفتن تنش آبی از بین رفت و تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبی انجام شد.

در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی به ارزش 70تا 80هزار میلیارد ریال از سطح 1.2میلیون هکتار تولید می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آن که از این رهگذر 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

بر اساس برآورد رسمی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری ، خوزستان توان تولید غذای مورد نیاز 30میلیون نفر از جمعیت کشور را خواهد داشت.

گندم ، نیشکر ، چغندرقند ، مرکبات ، برنج ، خرما ، سبزیجات و صیفی جات مهمترین محصولات کشاورزی خوزستان را تشکیل می دهد که حدود هفت میلیون تن آن را نیشکر تشکیل می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار