تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده هشدارداد:
خوزستان زیر دود ناشی از آتش زدن زباله‌ها
خوزستان زیر دود ناشی از آتش زدن زباله‌هانماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:شهرداری برای جلوگیری از پراکنده شدن پلاستیک‌ موجود در زباله‌ها، اقدام به آتش زدن آنها می‌کند و مشکلات زیادی را برای مردم شهر به وجود می‌آورد.

عباس پاپی زاده در رابطه با زباله سوزی در استان خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های آلوده کشور است، آلودگی‌های نفتی،گازی، آلودگی‌های ناشی از صنایع، آلودگی‌های ناشی از سوزاندن بقایای گیاهی، گرد و غبار که آتش زدن زباله‌های شهری نیز متاسفانه به آن اضافه شده و مشکلات مردم را چندین برابر کرده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دنیا از زباله به عنوان سرمایه یاد می‌شود، چرا نباید سازو‌کار  و برنامه ریزی مناسبی برای بازیافت زباله‌های شهری انجام شود. ما تمامی آلودگی‌های عنوان شده را به صورت دائمی در استان خوزستان داریم.

پاپی زاده با اشاره به آلودگی هوا در شهر دزفول افزود: مردم در شهرستان دزفول تقریبا چند روز در هفته زیر دود ناشی از آتش زدن زباله ها قرار دارند و زندگی نامطلوبی را برای ساکنین بوجود اورده است. چندین سال از پیگیری های ما برای تاسیس کارخانه بازیافت زباله می‌گذرد ولی دولت حمایت نمی‌کند و تسهیلاتی در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

وی با انتقاد از عدم نظارت سازمان محیط زیست گفت: دستگا‌ه‌هایی مانند، شهرداری با مشکلات مالی مواجه هستند و نمی‌توانند برای سرمایه گذاری به بخش بازیافت زباله ورود کنند، همچنین سازمان محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارت کننده و بازدارنده به صورت قاطع، با عاملان آن برخورد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: استان خوزستان همچنان با مشکلاتی چون ریزگرد‌ها، آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی و سوزاندن زباله‌ها مواجه است، مردم به دلیل مشکلات محیط زیستی در حال مهاجرت از این شهر هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از پراکنده شدن پلاستیک‌های موجود در زباله‌ها، اقدام به آتش زدن آنها می‌کند، گفت: زمانی که حجم زباله‌ها افزایش پیدا کند، توسط بادهای شدید استان خوزستان پراکنده می‌شوند و از طرفی زباله‌ها شیرآبه ایجاد کرده و آبهای زیر زمینی را آلوده می‌کند، شهرداری‌‌ها معمولا این کار را انجام می‌دهند.
:
:
:
آخرین اخبار