تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۹۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتاق بازرگانی اهواز:
نبود مدیریت واحد در مرزها از موانع توسعه صادرات است
متأسفانه خوزستان در سپرده گذاری بانکی مقام اول را دارد اما در پرداخت تسهیلات آخرین استان کشور هستیم و بانک‌های ما در استان وابسته به مرکز هستند و تلاش می‌کنند در چارچوب مقررات بدون انعطاف رفتار کنند
نبود مدیریت واحد در مرزها از موانع توسعه صادرات استرییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به آمار صادرات به کشور عراق از گمرکات استان خوزستان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال به لحاظ وزنی 6 میلیون و 330 هزار تن و به لحاظ ارزشی 2 میلیارد و 413 میلیون دلار صادرات به عراق داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی 4 درصد و از نظر ارزشی نیز 6 درصد افزایش داشته است. 

شهلا عموری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که شامگاه 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که در بحث بانک های استان وجود دارد، اظهار کرد: مشکلات بخش خصوصی در تمام کشور تقریبا یکی است و آن هم مشکلات بیمه، مالیات و بانک ها است.

وی افزود: متأسفانه خوزستان در سپرده گذاری بانکی مقام اول را دارد اما در پرداخت تسهیلات آخرین استان کشور هستیم و بانک‌های ما در استان وابسته به مرکز هستند و تلاش می‌کنند در چارچوب مقررات بدون انعطاف رفتار کنند. 

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: در این راستا تقاضا داریم سطح اختیارات بانک‌های استان افزایش پیدا کند و تعامل بیشتر و بهتری با فعالان اقتصادی صورت بگیرد.

عموری با اشاره به مشکلات صادراتی استان گفت: بخش عمده‌ای از صادرات استان به کشور عراق است. آمار صادرات به این کشور از گمرکات استان خوزستان در چهار ماهه ابتدای سال به لحاظ وزنی 6 میلیون و 330 هزار تن و به لحاظ ارزشی 2 میلیارد و 413 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی 4 درصد و از نظر ارزشی نیز 6 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به عمده مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، بیان کرد: وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر در مرزها باعث شده فقدان مدیریت یکپارچه و واحد را شاهد باشیم و در این راستا تقاضا داریم تعریف و شرح وظایف مشخص برای سازمان با متولی صادرات جهت مدیریت مرزها انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: عدم وجود زیرساخت‌های لازم در مبادی خروجی استان از قبیل سردخانه و انبارهای مجهز و پایانه‌های صادراتی و نیز عدم وجود جاده‌های دسترسی استاندارد باعث سختی ارسال کالاها شده است.

عموری با اشاره به مشکلاتی که در حوزه گمرکات استان وجود دارد، گفت: نبود دستگاه‌های ایکس ری، نبود کد وارداتی و ترانزیتی در گمرکات و عدم بازنگری در قیمت پایه محصولات صادرات و اصلاح قیمت از جمله مشکلات این حوزه است و نیاز است که در این زمینه تلاش شود تا مشکلات حل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار