تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۶۹۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان:
808پرونده تخلفات خدمات و کالا در خوزستان تشکیل شد
 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت : همزمان با بروز برخی تخلفات صنفی و سوءاستفاده اقتصادی در بازار ، به تازگی 808پرونده تخلفات خدمات و کالا در شهرهای استان تشکیل شده و در شعب تعزیرات حکومتی استان به سرعت و دقت در حال رسیدگی است.

رضا سعیدی روز شنبه افزود: از این تعداد پرونده 196مورد مربوط به گران فروشی کالا توسط واحدهای صنفی و بقیه مربوط به دیگر تخلفات است.

وی با بیان اینکه با عمل مجرمانه گران فروشی پس از تشکیل پرونده به سرعت رسیدگی می شود از عموم شهروندان خواست تخلفات گرانفروشی را به بازرسی اداره های صنعت ، معدن و تجارت با شماره تلفن 124 گزارش کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در ادامه با بیان اینکه وظیفه این اداره کل رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز ، تخلفات خدمات دارویی، بهداشتی و صنفی است افزود : با همکاری ماموران بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت چند گشت سیار بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی تشکیل شده تا روند برخورد با تخلفات صنفی به خصوص گرانفروشی، طولانی و زمان بر نشود. 

سعیدی افزود: برخی موارد گرانی کالا و خدمات در خوزستان ، خاص استان نیست و برخی با سوء استفاده از وضعیت نابسامان بازار ، به مردم فشار می روند و از دایره انصاف خارج می شوند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اداره کل تعزیرات حکومتی استان، رسیدگی به پرونده هایی که به این تشکیلات شبه قضایی ارجاع می شود و نه نظارت ، بیان کرد:به منظور شتاب بخشیدن به روند رسیدگی به تخلفات صنفی ، تعامل خوبی با اداره کل صنعت ، معدن و تجارت شکل گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه موارد تخلف صنفی در استان در یک ماه اخیر تحت تاثیر تغییرات قیمت ارز و طلا افزایش چشمگیری نسبت به قبل از آن داشته است افزود:گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند ولی سرو کار ما با جرم گرانفروشی است.

در 2 ماه اخیر گزارش هایی از گرانفروشی کالا در شهرهای استان خوزستان دریافت شده است. 
نماینده ولی فقیه در خوزستان چندی پیش در خطبه های نماز جمعه از عملکرد تعزیرات حکومتی استان در برخورد با گرانفروشی انتقاد کرده بود. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار