تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۹۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
بحران آب به کشاورزی منطقه آسیب جدی وارد کرده است
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: در پی خشکسالی و بازگشت آب شور دریا به رودخانه خسارت زیادی به کشاورزان خوزستانی وارد شده که بیمه باید این خسارت‌ها را به‌صورت کامل پرداخت کند.

عامر کعبی با اشاره به خشکسالی بی سابقه اخیر و آسیب جدی بحران آب به کشاورزی منطقه خواستار پرداخت همه خسارات وارده به کشاورزان منطقه هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی بی سابقه اخیر و پیشروی آب شور دریا عنوان کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های متوالی مشکل عمده نخلستان‌های خوزستان تامین نشدن نیاز آبی در فصل تابستان است. متاسفانه امروز آب شیرین رودخانه به شدت کاهش یافته و آب شور دریا پیشروی کرده و بسیاری از نخیلات منطقه خشک شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود آب شور دریا گفت: سدهای سلولی آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از ورود آب شور دریا به نخیلات در نظر گرفته شده، خوزستان بخش عمده‌ محصولات خرما به کشورهای منطقه را در اختیار دارد؛ در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و محصولات داخلی بایستی اشتغال ایجاد شده از نخیلات و خرما راقدر بیشتری بدانیم.

عضو ناظر شورای عالی بیمه خواستار پرداخت کامل خسارت کشاورزان شد و بیان کرد: انتظار داریم صندوق بیمه کشاورزی به موقع اقدام به برآورد و پرداخت خسارت‌ها کند و منابع مالی این موضوع نیز از سوی دولت تامین شود، متاسفانه تاخیر و یا اختصاص مبلغ اندک در پرداخت خسارت کشاورزان طی سال های گذشته اقبال کشاورزان منطقه به بیمه محصولاتشان را کاهش داده است. ضمن آنکه بخش عمده آسیب‌های وارده در اثر بحران آبی اخیر به نخیلات و باغات منطقه از جمله تعهدات بیمه نیست.

نماینده آبادان خطاب به مسئولان وزارت جهاد و دولتمردان افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید به سرعت برنامه‌های خود را در خصوص کیفیت بازپرداخت خسارت‌های وارده اعلام کند و در این خصوص برنامه ریزی لازم را از طریق هماهنگی با وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه انجام دهد. برای جبران کامل خسارت کشاورزان منطقه در اثر پیشروی آب شور دریا و بحران آب خوزستان بایستی دولت اهتمام ویژه داشته باشد و محل پرداخت اعتبارات را مشخص کند چرا که بیمه بخش ناچیزی از خسارت وارده را تقبل می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار