تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حباب بازار خودرو بزرگتر شد
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در چند روز اخیر، حباب قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بزرگتر شده است. این در حالی است که قیمتهای فعلی غیرواقعی است و باید کاهش یابد.

سعید موتمنی اظهار کرد: متاسفانه نرخ ارز در بازار غیررسمی که بالا می‌رود سایر بازارها را نیز متاثر می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یافته و به نرخ واقعی خود برسد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر مثبتی بر قیمت سایر کالاها داشته و مطمئنا شاهد افت قیمت خودرو در بازار و کوچک‌تر شدن حباب قیمتی این محصولات خواهیم بود.

وی افزود: قیمت فعلی خودروها غیرواقعی و حبابی است و باید کاهش یابد ضمن‌ آنکه در عمل خرید و فروشی نیز در بازار انجام نمی‌شود زیرا مردم آگاه هستند و می‌دانند که قیمتهای فعلی واقعی نیست و اقدام به خرید نمی‌کنند.

موتمنی با بیان اینکه دولت باید به جای ارائه ارز ارزان قیمت ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها را در بازار ارز غیررسمی متعادل کند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم که بسیاری از شرکتها، کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با نرخ آزاد فروختند بنابراین مهمترین اقدام در این شرایط، راه‌اندازی بازار ثانویه ارز برای کاهش و واقعی‌سازی قیمت ارز در بازار غیررسمی است.

قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در چند ماه اخیر با افزایش شدید و بی‌ضابطه‌ای در بازار همراه بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار