تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
180هزار هکتار از اراضی طرح رهبری به کشاورزان خوزستان تحویل شد

ساختمان های موسسه جهاد نصر در ساحل راست رامشیر تحویل بهره برداران شد


مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت:180 هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری تا پایان تیرماه تحویل بهره برداران و شرکت های تعاونی روستایی خوزستان شد.

مهدی صیاحی روز شنبه افزود: مقدمات تحویل موقت 100هزار هکتار دیگر از طرح 550هزار هکتاری از سوی موسسه جهاد نصر مجری این طرح به بهره برداران محلی شروع شده و تا پایان سال جاری به آنان تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در تحویل اراضی و کانال ها و زهکش ها به شرکت های تعاونی و بهره برداران وجود دارد بررسی و رفع نواقص و معایب می باشد ولی به دلیل خشکسالی در برخی از حوزه ها، آب کشاورزی در کانال ها وجود ندارد تا بتوان مشکلات احتمالی را گزارش و به رفع نقص آنها اقدام کرد.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره به ارزش افزوده اراضی که تحویل کشاورزان استان شده است افزود: تا پیش از اجرای طرح نوسازی و تجهیز ، اراضی از بازدهی کافی برای کشت و زراعت برخوردار نبودند ولی هم اکنون ارزش اراضی بیش از 10برابر شده ضمن آنکه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شده است.

طرح 800هزار هکتاری مقام معظم رهبری که بعدها به 550هزار هکتار کاهش یافت در جریان سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در سال 1375به تصویب رسید ولی به علت تخصیص نیافتن کامل اعتبارات ، این طرح به کندی پیش رفت تا اینکه در سال 1392همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای شتاب بخشی به این طرح اختصاص یافت.

با اجرای کامل این طرح تا سال 1400 تولیدات سالانه کشاورزی و باغی خوزستان از 15.8میلیون تن فعلی به 25میلیون افزایش می یابد ضمن آنکه 300هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

قرار است برای اجرای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری که 50هزار هکتار آن در استان ایلام واقع شده سه میلیارد دلار دیگر از صندوق توسعه ملی کشور اختصاص یابد تا این طرح بزرگ ملی به سرانجام برسد.

متولی اجرای طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: جهاد نصر 96
:
:
:
آخرین اخبار