تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۶۸۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
آب غدیر در فاز بعدی از سد دز تامین می شود
استاندار خوزستان گفت: خط دوم طرح غدیر نشانه کارآمدی نظام و دولت است، برخی تلاش کردند طور دیگری نشان دهند اما ما سکوت کردیم تا التهاب ایجاد نشود. 

آب غدیر در فاز بعدی از سد دز تامین می شود

غلامرضا شریعتی در آیین بهره‌برداری آزمایشی از طرح آبرسانی غدیر 2 که شامگاه 13 تیرماه در منطقه ام الدبس برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه علاوه بر نماد وحدت و همدلی، نماد توانایی است. 

وی افزود: تلاش بر این بود که چون آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر با مشکل مواجه است نشان از ناکارآمدی نظام و دولت تلقی نشود اما این کار از یک سال قبل شروع شده است. اسفند سال 95 که رییس جمهور به اهواز آمد و مشکل آب را با ایشان مطرح کردم، خواستم هدیه سفرشان را حل مشکل آب خوزستان قرار دهند و ایشان هم قول دادند مشکل حل شود و فروردین 96 مصوبه مهم برای حل مشکلات زیرساخت های استان تصویب شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این مصوبه شامل ریزگردها، فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری و حقابه تالاب ها بود. این کار به طور استاندارد حداقل دو سال و نیم زمان می برد که 95 کیلومتر لوله کشی کار شود، اما همه دست به دست دادند و کار در 12 ماه انجام شد. این پروژه نشانه کارآمدی نظام و دولت است، برخی تلاش کردند طور دیگری نشان دهند اما ما سکوت کردیم تا التهاب ایجاد نشود.

شریعتی تصریح کرد: این کار بزرگ نشان از کارآمدی و هماهنگی مجموعه های مختلف است که جا دارد از همه از راس دولت تا سازمان آب و برق، قرارگاه خاتم‌الانبیاء، نمایندگان و... قدردانی کنم. امیدوارم با همدلی و همراهی در ادامه این کار، یعنی تامین آب شرب مردم استان از سد دز را انجام دهیم که خط لوله آن خریداری و تامین شده و سایر قسمت ها شامل خط دوم اهواز، شوش و تصفیه خانه ها نیز به سرعت انجام خواهد شد تا این وعده دولت به مردم استان انجام شود.

وی عنوان کرد: با این کار مشکل تامین آب شرب آبادان، خرمشهر، شادگان، دارخوین و مینوشهر مرتفع می شود تا بتوانیم تا افق 1425 دغدغه را به طور کامل رفع کنیم و بتوانیم رضایت مردم را از نظام و دولت ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در این پروژه مساله ای که بارز بود، دوئلی بین طرفداران دولت و مخالفان آن بود بر سر این موضوع که در 15 تیرماه آبرسانی انجام شود. من تاکید کردم که هر کاری زمین گذاشته و این کار انجام شود تا اینکه دو روز قبل از این تاریخ کار به اتمام رسید و مردم می بینند دولت اگر وعده ای می‌دهد در راستای تحقق آن وعده می ایستد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار