تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۶۷۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی: حل مشکل ریزگردها زمان بر است
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیگیری های استاندار خوزستان در خصوص شن‌های روان، ریزگردها و مالچ پاشی گفت: حل این مشکلات زمان بر است و نیاز به صبوری دارد.

محمود حجتی روز دوشنبه در آیین عملیات اجرایی پروژه انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی با تشکر از مردم شادگان به خاطر شکیبایی که در مواجهه با مشکلات بی آبی از خود نشان می دهند توضیح داد: ده‌ها سال تخریب صورت گرفته لذا لازم است چند سال صبر کرد تا آرام آرام بتوانیم پوشش گیاهی را افزایش دهیم و مساله ریزگردها را کاهش دهیم.

وی افزود: طی این مدت نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استان پیگیر مشکلات مردم بودند.

وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: تلاش می کنیم تا ریزگردها با منشا داخلی را هر چه سریعتر حل کنیم و ریزگردهایی که منشا خارجی دارند را از طریق دیپلماتیک و هماهنگی با کشورهای همسایه پیگیری کنیم.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از کارون به جراحی تصریح کرد: مقدمات این پروژه فراهم شده که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا علاوه بر انتقال آب به کانون ریزگرد، به نخیلات شادگان نیز آب برسانیم.

حجتی بیان کرد: امیدواریم خدواوند باران رحمت الهی را برای ما نازل کند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

وی افزود: طرح نهالکاری که در جنوب شرق اهواز اجرا شده نتیجه بخش بوده است و امیدواریم براساس برنامه ریزی مشخص به سمت ساماندهی و افزایش پوشش گیاهی برویم تا آلامی که در این سال ها به مردم وارد شده است را کاهش دهیم.

 ظهر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات انتقال آب بین حوضه ای روخانه کارون به جراحی اجرایی شد. براساس این پروژه بنا است با اجرای این طرح به 13 هزار هکتار نخیلات شادگان آبرسانی شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
بفرمایید چکاری برای مردم کردید دراین ۴۰سال
:
:
:
آخرین اخبار