تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۶۶۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمه نخیلات خوزستان تا 31خرداد تمدید شد
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه نخیلات بارور خوزستان تا 31خرداد 1397به منظور بهره مندی بیشتر نخلداران از خدمات بیمه ای تمدید شد.

محمد آلاله روز دوشنبه افزود: حداکثر زمان بیمه نخیلات استان تا 31اردیبهشت ماه 1397بود که با رایزنی های انجام شده ، زمان بیمه برای نخیلات استان که از اسفند 1396 شروع شده یک ماه دیگر تمدید شد.

وی سهم نخل کار برای بیمه هر اصله خرمای بارور را 30هزار ریال بیان کرد و افزود: دولت برای حمایت از تولید ، پایداری اشتغال و جبران خسارات وارده ، برای بیمه هر نخل نیز 30هزار ریال پرداخت می کند.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از عموم نخل داران خوزستانی در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، بهبهان ، دشت آزادگان ، ماهشهر و هندیجان خواست در فرصت باقی مانده که به هیج وجه تمدید نخواهد شد نسبت به بیمه نخیلات خود اقدام کنند.

به گفته آلاله بیمه نخیلات خوزستان شامل خطرهای ترشیدگی میوه ، باران بی موقع در زمان گرده افشانی و گل دهی ، تگرگ و خشکیدگی خوشه خرما است.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان افزود:اعتبار بیمه نخیلات خوزستان تا 30مهرماه 1397 که همزمان با پایان برداشت محصول است می باشد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 220هزار اصله نخل خرما در استان زیرپوشش خدمات بیمه ای قرار گرفت افزود:پارسال مبلغ 55میلیارد ریال غرامت ناشی از خسارات وارده به نخیلات استان تایید شد که تاکنون 80درصد این مبلغ به نخلداران پرداخت شده و بقیه آن در حال پیگیری است.

بیمه باغات خوزستان به صورت هکتاری ولی در مورد نخیلات ، تنها به صورت اصله ای انجام می شود.

در استان خوزستان حدود چهار میلیون اصله نخل بارور و غیربارور وجود دارد که بیشتر در شهرهای جنوبی و ساحلی استان متمرکز هستند.

پارسال حدود 170هزار تن خرما ، رطب و خارک در استان خوزستان تولید که از این مقدار ، حدود 60هزار تن آن صادر شد.

برهی ، استعمران ، کبکاب ، دیری و کنتار از مهمترین گونه های تولیدی نخلستان های خوزستان هستند.

برداشت نوبرانه رطب در خوزستان به تدریج از تیرماه شروع و تا اوایل آبادان ادامه می یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار