تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۶۶۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد:
توسعه کشت گندم در آبادان با یکپارچه‌سازی اراضی خرد
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به برداشت گندم که برای اولین بار در این شهرستان کشت شده بود، گفت: در صورت یکپارچه‌سازی اراضی خرد کشاورزی در شهرستان می‌توانیم کشت گندم را در آبادان افزایش دهیم. 

ناجی شعیب زاده با اشاره به اتمام عملیات برداشت گندم از مزارع این شهرستان، اظهار کرد: امسال با توجه به اقداماتی که در بحث طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در آبادان انجام گرفت، برای اولین بار توسط کشاورزان گندم کشت شد.

وی با بیان این‌که کشاورزان آبادانی تاکنون گندمکار نبوده‌اند، افزود: امسال در بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان که نخلی در آن‌ها وجود نداشت، با همت مردم گندم کشت شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: امسال سطح زیر کشت گندم در آبادان 35 هکتار بود که از این میزان حدود 28 هکتار قابل برداشت بود. کشاورزان از این سطح حدود 52 تن گندم برداشت کردند که با توجه به این‌که برای اولین بار این اتفاق افتاد، عملکرد مناسب است.

شعیب زاده با بیان این‌که برای سال آینده نیز برنامه داریم که کشت گندم را در شهرستان ادامه و افزایش دهیم، گفت: با توجه به این‌که اراضی در آبادان خرد و کوچک هستند، اگر مردم این اراضی را تجمیع کنند و رضایت بهره‌برداران اراضی را جلب کنند، امکان آن است که سطح زیر کشت گندم را در سال آینده افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت یکپارچه‌سازی اراضی خرد کشاورزی در شهرستان می‌توانیم کشت گندم را در آبادان افزایش دهیم. در این زمینه آب مورد نیاز اراضی نیز از طریق شبکه و رودخانه بهمنشیر تامین خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار