تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۶۵۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب الباجی تاکیدکرد:
کاشت نهال به تنهایی درد ریزگرد اهواز را دوا نمی‌کند
نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه انتقال۶۰۰میلیون مترمکعب از رودخانه کارون برای مبارزه با گردوغبار الزامی است،گفت:نهالکاری به تنهایی درد ریزگردها را دوا نمی‌کند.

 جوادکاظم نسب الباجی درباره وضعیت گردوغبار در استان خوزستان،گفت: یکی از راهکاری اساسی برای مبارزه با گردوغبار،مشارکت مردمی است؛زیرا می‌توان در اراضی کشاورزی اهواز با مشارکت کشاورزان زمین‌ها را آباد کرد تا در راستای آن بتوان زمین ها را مرطوب نگه داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درمجلس بابیان اینکه عدم تخصیص کامل حق آبه هورالعظیم نیز برافزایش گردو غبار در خوزستان تاثیرگذار است،تصریح کرد:کانون هاى گرودغبار در اطراف اهواز فعال هستند؛بنابراین می‌بایست با تدابیر ویژه ای معضل  گردوغبار  برطرف شود.

کاظم نسب الباجی افزود:یکی دیگر  از مشکلاتی که بر آلودگی‌هوا خوزستان دامن می‌زند،سوزاندن  برگ‌های نیشکر  به طریق سنتی است که این امر می‌تواند بر میزان آلودگی  هوای خوزستان بیفزاید و این در حالی است که گردو غبار مشکلات تنفسی  برای شهروندان در این حوزه انتخابیه ایجاد کرده  است.

وی ادامه داد:عراق و عربستان برای مبارزه با ریزگردها همکاری نمی‌کنند و این درحالی است که اگر کشور عراق در زمینه مبارزه با ریزگردها همکاری نکند،باید به طریق سازمان‌های جهانی برای  مبارزه با ریزگردها فشار بر عراق وارد شود.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس افزود:ریزگردها وآلایندگی‌های نفتی موجبات ایجاد بیماران تنفسی را برای شهروندان رقم زده است ؛بنابراین باید هرچه سریعتر اقدامات کارآمدی  برای رفع معضل گردو غبار درنظر گرفته شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه انتقال600میلیون متر مکعب از رودخانه کارون برای مبارزه  با گرد و غبار الزامی است یادآورشد: کاشت نهال به تنهایی درد ریزگردها را دوا نمی‌کند.
:
:
:
آخرین اخبار