تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۵۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
اگر زمین کانون‌های گرد و غبار قابل کشت نیست، چرا نهال می‌کارند؟
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نهال‌کاری در اراضی کانون‌های گرد و غبار خوزستان گفت: باید سازمان‌های متولی بررسی کنند که چرا برخی کارشناسان می‌گویند زمین کانون‌های گرد و غبار قابل کشت نیست اما با این حال نهال‌کاری می‌کنند. اگر زمین قابل کشت نیست طبیعتا قابل کشت نهال هم نیست بنابراین ابتدا باید زمین را احیاء کرد. 

جواد کاظم‌نسب الباجی با اشاره به مصوبات اخیر دولت برای کنترل ریزگردها اظهار کرد: نامه‌ای با امضای نمایندگان خوزستان برای پیگیری مصوبات مربوط به کنترل ریزگردها تنظیم و به آقای لاریجانی تقدیم شده است.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی نیز بر برخی مصوبات کنترل پدیده ریزگردهای خوزستان نظارت دارد و از سوی این کمیسیون با وزیر کشاورزی در این خصوص صحبت شده تا جهت رفع این مشکل بیشتر تلاش کنند.

نماینده اهواز با اشاره به مشکلات موجود در خصوص نهال‌کاری در اراضی کانون‌های گرد و غبار خوزستان بیان کرد: با این روند به این زودی نمی‌توان مشکل ریزگردها را حل کرد. باید ابتدا زمین‌های کانون گرد و غبار آبیاری شوند زیرا نهال‌کاری زمان‌بر است و در دو یا سه سال ریزگردها را کنترل نمی‌کند. 

کاظم‌نسب الباجی عنوان کرد: ابتدا باید خاک‌هایی که در کانون‌ها به ریزگرد تبدیل می‌شوند آبیاری شوند تا پس از آن نهال‌های کشت شده نیز رشد کنند. 

وی با بیان اینکه تعدادی از نهال‌های کشت شده در کانون‌های گرد و غبار خشک شده‌اند، تصریح کرد: جلوگیری از خشک شدن نهال‌ها نظارت دقیق اداره‌کل منابع طبیعی را می‌طلبد. همچنین باید سازمان‌های متولی بررسی کنند که چرا برخی کارشناسان می‌گویند زمین کانون‌ها قابل کشت نیست اما با این حال نهال‌کاری می‌کنند. اگر زمین قابل کشت نیست طبیعتا قابل کشت نهال هم نیست بنابراین ابتدا باید زمین را احیاء کرد تا به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز کمک کند. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
درخت کاری فایده نداره باید پوشش گیاهی را احیا کنند گیاهی که بومی منطقه باشه وسازگار
:
:
:
آخرین اخبار