تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۶۵۲۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
طرح توقف پروژه های انتقال آب در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می شود
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری و طرح مجدد طرح الزام دولت به توقف 5 ساله مطالعات، اجرا و توسعه طرحهای انتقال آب و سدسازی در حوضه های آبریز رودخانه ها و تالابها در مجلس خبرداد. 

جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به پیگیری و طرح مجدد طرح الزام دولت به توقف مطالعات، اجرا و توسعه طرحهای انتقال آب و  سدسازی در حوضه های آبریز رودخانه ها و  تالابها توسط نمایندگان خوزستان در مجلس، اظهار کرد: دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 2/2/97 مطرح شد و به تصویب نرسید اما در جلسه امروز، یکشنبه مورخ 23/2/97 و با حضور طراحان طرح و نمایندگان دولت و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز با دفاع جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز و عباس پاپی زاده نماینده دزفول به عنوان موافق این طرح و تصویب کمیسیون کشاورزی با اکثریت آرا، این طرح به کارگروه تخصصی آب کمیسیون کشاورزی مجلس جهت بررسی و بازنگری ارجاع یافت و طرح از حذف کلی خارج شد.

الباجی تصریح کرد: این طرح قبلا رای نیاورده بود و باید حذف می شد اما با این اقدام از حذف آن جلوگیری شد و ما نگداشتیم این طرح حذف شود. انشالله بعد از بررسی و ارایه گزارش کارگروه آب و گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی مجلس، جهت اجرای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به هیات رییسه تقدیم می گردد.

وی عنوان کرد: این خبر خوبی برای خوزستانی ها است که ما طرح را متوقف نکردیم . این طرح با مخالفت نمایندگان دیگر استانهای کشور همراه شد اما نگذاشتیم حذف شود و امروز به کارگروه آب محول شد تا آنجا بررسی شود و بدین ترتیب بتوانیم از منافع خوزستان دفاع کنیم. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار