تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۴۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید گندم در خوزستان به 600هزار تن رسید
ساختمان های موسسه جهاد نصر در ساحل راست رامشیر تحویل بهره برداران شد


مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای خرید گندم تاکنون خرید تضمینی این محصول اساسی در استان خوزستان به 600هزار تن رسیده است.

مهدی صیاحی افزود: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی 96-95 حدود 100هزار تن افزایش نشان می دهد.

وی پیش بینی تولید گندم استان را یک میلیون و 400هزار تن گندم اعلام کرد و افزود: از این میزان 1.2میلیون تن به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستان خریداری می شود و خرید گندم به نرخ تضمینی توسط 67 مرکز خرید در همه مناطق استان بجز باغملک ، ایذه و اندیکا در حال انجام است.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در ادامه با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده حداکثر 48ساعت پس از تحویل ، به حساب کشاورزان واریز می شود افزود: بهای هرکیلوگرم گندم معمولی امسال همچون سال گذشته 13هزار ریال و گندم دروم 13هزار و 300ریال می باشد.

صیاحی ، پیک خرید گندم در استان خوزستان را حداکثر 40روز عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و خشکسالی ، برداشت گندم زودتر از معمول شروع شد.

پارسال از مجموع تولید 1.7میلیون تن گندم در استان ، یک میلیون و 356هزار تن به نرخ تضمینی خریداری شد.

کار برداشت گندم در دهه سوم فروردین در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان شروع شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر ، 280هزار هکتار از کشتزارهای گندم دیم و 100هزار هکتار از گندم آبی خوزستان به دلیل نبود آب ، کمی بارندگی و بالا رفتن تنش آبی از بین رفت و تقریبا تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبی انجام می شود.

در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح 1.2میلیون هکتار برداشت می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

حدود 120نوع محصول کشاورزی و باغی در خوزستان تولید می شود که مهمترین آنان گندم ، نیشکر ، برنج ، صیفی جات ، انواع مرکبات ، خرما ، گل و محصولات گلخانه ای است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار