تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۶۲۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"گاپ" بزرگترین پروژه ضد زیست محیطی خاورمیانه /غفلت از سدسازی های ترکیه ضعف بزرگ دستگاه های اجرایی
نماینده مردم دزفول در مجلس با انتقاد از اینکه وزارت امور امور خارجه دغدغه ای برای پیگیری سدسازی های ترکیه ندارد، گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد پروژه گاپ عملیاتی شده و در صورت نهایی شدن بحران بزرگ زیست محیطی در خاورمیانه رخ خواهد داد.

عباس پاپی زاده پروژه گاپ را تهدید بزرگ زیست محیطی منطقه دانست و گفت: یکی از ضعف های غیرقابل جبران دستگاه های اجرایی کشور غفلت از سدسازی های کشور ترکیه است و طی دو دهه گذشته که این کشور سدسازی ها را شروع کرد گزارش های مبسوطی به مسئولان وقت وزارت امور خارجه و محیط زیست ارائه شد اما متاسفانه با بی توجهی و غفلت تمام از کنار این موضوع مهم به سادگی گذشتند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح ساخت 22 سد و 19 نیروگاه برق آبی بر روی دو رودخانه دجله و فرات و شاخه های آن پیش بینی شده که در حال حاضر 50 تا 70 درصد این طرح عملیاتی شده است و اگر این پروژه به صورت صد در صد نهایی شود به طور قطع مشکلات زیادی دامنگیر کشور خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه مسئولان وزارت امور خارجه، نیرو و محیط زیست از فرافکنی خودداری و نسبت به مدیریت معضل ریزگردها اقدام کنند، تصریح کرد: مسئولان باید از طریق مجامع بین المللی و ارتباطات گسترده خود تبعات سدسازی های ترکیه را پیگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه وزارت امور خارجه دغدغه ای برای پیگیری مشکلات ناشی از سدسازی های کشور ترکیه ندارد، گفت: امور خارجه در شان خود نمی بیند پیگیری و مذاکره لازم را برای پیگیری مباحث محیط زیستی داشته باشد از سویی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در خواب خرگوشی به سر می برد و سال 96 هیچ تلاشی برای پیگیری این موضوع از وزارت امور خارجه نداشته است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، سدسازی های ترکیه خشکی تالاب های خوزستان را به همراه داشته است، تصریح کرد: 100 درصد منشاء ریزگردهای داخلی کشور از پاییز تا اوایل بهار داخلی و ناشی از خشکی تالاب ها است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
بهانه های الکی.خودمسولین ومدیران ارشد آیا کارخاصی انجام دادند برای حل مشکلات.فاضلاب شهری مثل اهواز هم به گاپ ربط دارد؟بهانه تراشی راحت است حل مشکل سخت.
:
:
:
آخرین اخبار