تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره میراث فرهنگی شادگان خبرداد:
ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر و گردشگر به شادگان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: از ۲۷ اسفندماه همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۱۸۳ هزار مسافر وارد شادگان شده است.

عبداله آلبوخنفر اظهارکرد: این تعداد مسافر نوروزی و گردشگر ۱۲۳ هزار نفر به شهرستان و ۶۰ هزار نفر به تالاب بین اللملی شادگان وارد شدند.

وی افزود: میانگین ورود این افراد ۹ هزار نفر در تالاب بین اللملی و ۱۸ هزار نفر به شهرستان در روز بوده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شادگان در رابطه با چگونگی فراهم کردن شرایط مناسب برای اقامت گردشگران نوروزی عنوان کرد: برای این منظور از ظرفیت کلیه مدارس شادگان و اردوگاه دارخوین استفاده می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی میراث فرهنگی شهرستان شادگان به‌منظور برپایی بازارچه صنایع‌دستی و سوغات محلی در کنار ایستگاه گردشگری شادگان بیان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف محلی و صنایع‌دستی این شهرستان از ۲۸ اسفندماه جاری تا  ۱۳ فروردین پابرجا است.

آلبوخنفر ادامه داد: غرفه های بازارچه شامل صنایع دستی ، شیرینیجات و ترشیهای محلی، انواع محصولات خرما، اسباب بازی، وسایل قهوه و انواع قهوه و چای، خوراکی شامل: بستنی، ساندویچ، کنار و نان زرد)، لباس و عطرفروشی و انواع منغلهای گلی صنایع دستی ماهی کبابی و قهوه خانه دراین بازارچه دایر هستند. 

وی در پایان با اشاره به سوغات محلی شهرستان شادگان اظهار کرد: ماهی تالاب شادگان، خرما، صنایع‌دستی، حصیر، شیرینی‌جات محلی و عرق طارونه از جمله سوغات شادگان هستند که طرفداران و مشتریان زیادی دارند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار