تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۶۱۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۰ درصد نیاز کشور به گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کاهش تعرفه واردات گوشت قرمز از ۲۶ درصد به ۱۲ درصد ظلم به تولید کننده و مصرف کننده است و اگر تولیدکننده را حمایت نکنیم قطعا در آینده دچار مشکل می‌شویم.

عباس پاپی‌زاده پالنگان  در خصوص کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله از 26 درصد به 12 درصد، اظهار داشت: روندی که در حال طی شدن است روند خوبی نیست، در بسیاری از زمینه‌ها تجربه‌های گذشته را داریم به‌صورت مثال در زمینه صنعت شکر به دلیل واردات بی‌رویه به دلیل کاهش تعرفه واردات در سال‌های 83 و84 شاهد ورشکستگی گسترده بخش کشاورزی بودیم.

تعرفه واردات شکر در لایحه بودجه 97 صفر است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در لایحه بودجه سال 97 تعرفه واردات شکر توسط دولت صفر درصد اعلام شده است، گفت: صفر شدن تعرفه واردات شکر یعنی اینکه مجددا واردات بی‌رویه صورت می‌گیرد و صنعت تولید شکر ورشکسته می‌شود.

کاهش تعرفه واردات ضد خود کفایی است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از مجموع نیاز2میلیون 300 هزار تن مصرفی شکر کشور نزدیک به 2 میلیون تن در داخل کشور تولید می‌شود یعنی به مرز خودکفایی نزدیک شده‌ایم و عملکرد بسیار خوبی نیز صورت گرفته است، ادامه داد: در چنین شرایطی کاهش تعرفه یعنی اینکه سیاست ضد خود کفایی در بخش کشاورزی وجود دارد و باعث می‌شود این میزان خودکفایی را نیز از دست بدهیم.

90 درصد از نیاز کشور به گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد از نیاز حدودا یک میلیون و 100هزار تنی سالانه کشور به گوشت قرمز در داخل کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: باقی مانده نیاز کشور را با یک همت مختصر می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم و به خودکفایی دست پیدا کنیم.

کاهش تعرفه گوشت قرمز ظلم به تولیدکننده و مصرف کننده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات گوشت قرمز از 26 درصد به 12 درصد ظلم به تولید کننده و مصرف کننده است، تصریح کرد: اگر تولیدکننده را حمایت نکنیم قطعا در آینده دچار مشکل می‌شویم، و برای تامین نیاز مصرف کننده مجبور به واردات از خارج کشور می‌شویم آن هم در شرایطی که در فروش نفت دچار مشکل هستیم و ارز به سختی وارد کشور می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان با تاکید بر اینکه ارزی را که در مقابل فروش نفت به سختی وارد کشور می‌کنیم باید برای تامین نیاز مواد غذایی کشور به راحتی از کشور خارج کنیم، خاطرنشان کرد: بنابراین سیاست کاهش تعرفه‌ها سیاست معقولی نیست و باید در این زمینه تجدید نظر کند.
:
:
:
آخرین اخبار