تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۶۱۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
153میلیارد ریال از خسارت کشاورزان خوزستانی پرداخت شد
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان گفت:با پیگیری های انجام شده مبلغ 153 میلیارد ریال خسارت وارد شده به محصولات کشاورزان خوزستانی مربوط به سال زراعی 96-95 توسط بیمه به حساب آنان واریز شد.

محمد آلاله  افزود: پرداخت این میزان خسارت کمک مناسبی برای تقویت بنیه مالی کشاورزان خوزستانی که با مشکلات زیادی رو به رو هستند محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت این میزان خسارت ، مطالبات بیمه ای کشاورزان خوزستانی مربوط به سال زراعی 96- 95 به کمتر از 550میلیارد ریال رسیده، ابراز امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده بخش دیگر از مطالبات بیمه ای کشاورزان در اسفند ماه امسال پرداخت شود. 

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاخیر در پرداخت خسارات بیمه ، تاثیر منفی در روند اقبال کشاورزان به بیمه کردن محصولات زراعی دراستان داشته ، افزود: در سال زراعی جاری در مجموع حدود 250هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته، در حالی که در سال زراعی گذشته این میزان حدود 730هزار هکتار بود.

آلاله علت تاخیر در پرداخت خسارات بیمه کشاورزان استان را مشکلات مالی دولت بیان کردو افزود:30 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را کشاورزان و 70درصد آن را دولت پرداخت می کند.
 
استان خوزستان با 1.2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند و از این حیث در رتبه نخست کشوری قرار دارد. 

قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی در استان به 25میلیون تن برسد. 

استان خوزستان قطب اول تولیدات محصولات زراعی است و در سال زراعی گذشته با تولید 1.7میلیون تن گندم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار