تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۱۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
رییس سازمان محیط زیست خواستار تخصیص 5 میلیارد متر مکعب حقابه خوزستان شد
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به حمایت رییس سازمان محیط زیست کشور در نشست فوق العاده روز چهارشنبه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با برخی دولتمردان گفت: دکتر کلانتری در این نشست خواستار تخصیص حقآبه حقیقی زیست محیطی خوزستان به میزان پنج میلیارد متر مکعب شد.

رییس سازمان محیط زیست خواستار تخصیص 5 میلیارد متر مکعب حقابه خوزستان شد

عباس پاپی زاده شامگاه چهارشنبه افزود: جلسه فوق العاده ای با موضوع ریزگردها عصر امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی،نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، وزیران نیرو و جهادکشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در تهران برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این نشست رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بر تامین حقآبه حقیقی زیست محیطی استان خوزستان به میزان پنج میلیارد متر مکعب تاکید کرد.

وی گفت: این در حالی است که وزارت نیرو با این حقآبه مخالف است و معتقد است 3.5 میلیارد متر مکعب باید به عنوان حقآبه حقیقی زیست محیطی به استان خوزستان تخصیص یابد.

وی بیان کرد: طرحی در قالب احداث کانال شیلات (کانال 47 کیلومتری جهاد نصر) از سال گذشته آغاز شد که اخیرا حفاری آن به پایان رسیده است و هم اکنون وارد مدار شد که طی هفته گذشته به وسیله آن 2 هزار و 800 هکتار از زمینهای کانون ریزگردهای استان آبرسانی شد. 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست مقرر شد وزارت نیرو حقابه 600 میلیون متر مکعبی ویژه برای مرطوب سازی کانون شرق اهواز را تامین کند. 

وی ادامه داد: همچنین در این نشست مصوب شد موضوع درختکاری و مالچ پاشی در اراضی منشا ریزگرد را از محل اعتبارات 150 میلیون دلار در مجلس تصویب کنیم و همچنین 50 میلیون دلار از این مبلغ را برای مشکلات برق خوزستان قرار دهیم زیرا مشکل اساسی زیرساخت در برق خوزستان به ویژه هنگام وقوع پدیده ریزگردها همچنان وجود دارد. 

پاپی زاده خاطرنشان کرد: انجام مطالعات اساسی در پهنه دشت خوزستان از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود که وزرات نیرو باید ملزم شود حقابه 100 هزار هکتار از مناطق عمده فوق بحرانی را تا سال آینده تامین کند.

وی با بیان این اینکه این نشست دستاورهای خوبی برای استان به ارمغان می آورد تصریح کرد: تاکنون چنین نشستی میان قوه مقننه و مجریه در این سطح برگزار نشده بود که خوشبختانه با برگزاری آن نتایج خوبی حاصل شد. 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد نشست فوق العاده نمایندگان خوزستان با قوه مقننه و مجریه تلنگری جدی به ذهن مسولان و تصمیم گیران در حوزه های مختلف مربوط به تامین بودجه و تصویب قوانین مورد نیاز برای حل ریزگردها و تامین حقابه زد.

وی افزود: فکر و ذهن مسئولان شفاف شد و مقاومت و عدم باور پذیری که آنها نسبت به این مشکل داشتند تفریبا تعدیل یافت که قرار شد به صورت جدی شورای عالی کنترل ریزگردها، گزارشی در این باره به مجلس ارایه کنند و مجلس نیز پیگیر این موضوعات در طول سال باشد.

پاپی زاده گفت: مصوب شد کانال نحر مالح از اعتبار 150 میلیون دلار تا 6 ماه آینده تامین اعتبار شود و به اتمام برسد.

به دنبال غلظت گرد و غبار در روزهای اخیر در استان خوزستان نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در خانه ملت با تجمع در جایگاه هیات رییسه خواستار افزایش بودجه مبارزه با گرد و غبار در لایحه بودجه سال آینده شدند.

پدیده گرد و غبار از بیش از 15 سال پیش در خوزستان پدیدار شد که هر ساله افزایش یافته و امروز به عنوان چالشی جدی در این استان تبدیل شده است.

بهمن پارسال این پدیده باعث قطع طولانی مدت برق و آب و تعطیلی مدارسی در 12 شهرستان خوزستان شد به طوری که زندگی مردم در این استان مختل شد و دولت با تشکیل نشستی مصوباتی را در این خصوص انجام داد.

یکی از این مصوبات نهالکاری در سطح 35 هزار هکتار کانون‌های فوق بحران بود که این مصوبه انجام شد.

روز سه شنبه گذشته میزان گرد و غبار در آسمان اهواز و برخی نقاط خوزستان به 60 برابر حد مجاز رسیده که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این شهرستان‌ها شد.

این پدیده باعث مشکلات متعددی در استان از جمله افت تحصیلی دانش آموزان، مشکلات تنفسی برای افراد شده و در مواقعی نیز مهاجرت ساکنان استان را به همراه داشته است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: جهاد نصر 96
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
United States of America
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
اینها خبرهای خوب هستن به شرط اینکه در حد حرف باقی نمونن و تا به انتها پیگیری بشن
وگرنه اینجا همه به فکر رفتن هستن و مهاجرت
:
:
:
آخرین اخبار