تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۶۱۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دزفول:
سرعت عمل در مقابله با گرد و غبار باید چند برابر شود
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت در زمینه مهار ریزگردهای خوزستان تنها 5 درصد عملیاتی شده است. 

عباس پاپی‌زاده با اشاره به پدیده ریزگرد خوزستان که روز گذشته بیشتر شهرهای این استان را فرا گرفت، با بیان اینکه پیش از این دولت برای حل مشکل گرد و غبار بودجه خاصی پیش‌بینی نکرده بود، اظهار کرد: در زمینه رفع معضل ریزگرد خوزستان دو اقدام انجام دادیم. نخست تخصیص 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و تأمین قیر رایگان برای مالچ‌پاشی برخی مناطق با ارزش 400 میلیارد تومان برای رفع ریزگردهای خوزستان در سال 96 در نظر گرفته شد. 

وی افزود: همچنین برای حل این معضل 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و تأمین قیر رایگان به ارزش 400 میلیون دلار برای برای سال 97 نیز تخصیص داده شد.

پاپی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا برای رفع ریزگرد خوزستان مشکل تأمین اعتبار نداریم.

وی عنوان کرد: طبق برآوردها 350 هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان وجود دارد که انتظار داریم تا پایان اسفندماه امسال 10 تا 15 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد به وسیله پخش سیلاب و آبیاری اراضی کنترل شوند.

نماینده دزفول بیان کرد: تاکنون، در نهایت  5 درصد از مشکل ریزگردهای خوزستان کنترل شده است.

پاپی‌زاده با بیان اینکه عملکرد دولت در زمینه رفع ریزگردهای خوزستان درصد پایینی دارد، گفت: ما هشدارهای لازم را داده بودیم اما دولت در این زمینه دیر اقدام کرد و در واقع اولین اقدام دولت در سال 96 بود. 

وی بیان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار خوبی که انجام شده دولت سرعت عملکرد خود را در مقابله با گرد و غبار خوزستان به چند برابر افزایش دهد.

نماینده دزفول با بیان اینکه حل مشکل گرد و غبار خوزستان به عملکرد دستگاه‌های اجرایی بستگی دارد، گفت: انتظار داریم که حداقل در سال 97 بتوان 25 درصد از کانون‌های گرد و غبار خوزستان را کنترل کرد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار