تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۱۰۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باد شدید برق بخش هایی از اهواز را قطع کرد
وزش باد شدید که از روزهای گذشته در استان پیش بینی شده بود، برق برخی مناطق اهواز را قطع کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز روز سه شنبه اظهار کرد: اتصال کوتاه در برق فشار ضعیف در مناطق کیانشهر و شهرک دانشگاه و برق فشار متوسط در منطقه لشکر اهواز، باعث خاموشی برق بخشی از این مناطق شدکه قطعی برق در منطقه لشکر برطرف شده است.

علیرضا شکرخدایی افزود: علت این خاموشی ها، برخورد اجسام به سیم های شبکه برق در پی بروز باد شدید در اهواز بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی درخصوص بارش باران در پایان وقت امروز، شرکت توزیع برق اهواز و همچنین ستاد بحران آماده مقابله با هرگونه خاموشی احتمالی و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن هستند.

روز گذشته معاون عمرانی استانداری خوزستان در جلسه نحوه آمادگی مقابله با سیلاب بر آمادگی شرکت‌ های توزیع برق و برق منطقه‌ ای برای قطع ناگهانی برق تاکید کرده بود.

نگرانی فرامند هاشمی زاده بر وقوع هم زمان پدیده گرد و غبار و خاک اشاره دارد که باعث وقوع حالت رسانا بر روی خطوط برق شده و موجب قطعی آن ها می شود.

آخرین بار اواخر دی ماه و ابتدای بهمن ماه امسال خوزستان برای بیش از یک هفته درگیر پدیده گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی بود که در برخی نقاط تا 66 برابر حد مجاز گزارش شد.

پدیده گرد و غبار که مشکلات زیادی را مردم ایجاد و بیش از یک هزار و 500 نفر را راهی بیمارستان کرد، باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی و کم شدن ساعات اداری برخی شهرستان ها شد.

هشت بهمن پارسال در پی وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و درپی آن بارندگی خفیف، عایق مقره های پست های برق حالت نارسایی خود را از دست داد و باعث قطعی برق گسترده در اهواز و 12 شهرستان دیگر شد.

پس از قطعی های گسترده خوزستان، به منظور شستشوی مقره ها و تعویض و عایق ‌بندی تجهیزات، 15 دستگاه مقره شور به خوزستان اعزام و حدود 35 درصد مقره‌ها تعویض و عایق‌بندی شد.

در پی این قطعی برق، هیات وزیران در فروردین 96 بودجه ای 230 هزار میلیارد ریالی را برای مشکلات برق، آب و فاضلاب، گرد و غبار، علاج بخشی رودخانه کارون و اتمام طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در نظر گرفت.

اقداماتی از جمله احداث پست ها و خطوط برق فشار قوی، شستشو و تعویض مقره ها، زنجیرمقره ها در راستای ارتقای وضعیت شبکه انتقال برق خوزستان صورت می گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار