تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبدیل 370 هزار هکتار از اراضی شرق اهواز به 7 کانون ریزگرد
کاهش 700هزار بشکه‌ای تولید نفت به علت تشدید ریزگردها
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار قرار دارد، گفت: متاسفانه370 هزار هکتار از اراضی شرق اهواز به 7 کانون ریزگرد تبدیل شده است.

جواد کاظم نسب الباجی انتقاد از اینکه هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار قرار داشته و سلامت مردم در معرض تهدید است،گفت: غلظت گرد و خاک منجر به تعطیلی مدارس اهواز و تابعه شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ریزگرد و گرد و خاک دیگر در خوزستان مهمان نیست، افزود: ریزگردها صاحب خانه شده اند و سال های متمادی است که نفس خوزستانی ها را تنگ کرده است.

وی با انتقاد از اینکه کمبود آب در خوزستان تشدید ریزگردها را به دنبال داشته است، تصریح کرد: متاسفانه370 هزار هکتار از اراضی شرق اهواز به 7 کانون ریزگرد تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بی توجهی نسبت به تامین حقابه تالاب های  هورالعظیم و شادگان انتقاد کرد و ادامه داد: کارون در گذشته محل تردد کشتی های غول پیکر بود اما متاسفانه در حال حاضر با پیاده از این رودخانه مرزی عبور می کنند.

کاظم نسب الباجی با انتقاد از اینکه به علت کمبود آب نخیلات خوزستان به طور کامل در حال از بین رفتن است، گفت: کشاورزی استان در حال نابودی است و به طور حتم در سال جاری هیچ ثمره و نفعی از آن عاید کشاورزان نمی شود.

اعتبارات موجود جوابگوی مقابله با ریزگردهای خوزستان نیست

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتبارات موجود جوابگوی مقابله با ریزگردهای خوزستان نیست، افزود: باید نسبت به انتقال آب به خوزستان توجه ویژه ای شود و از سویی دولت نیز حتی از انتقال یک قطره آب از سرشاخه های کارون و کرخه به استان های دیگر تجدید نظر کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تنها راه نجات استان خوزستان و استان های همجوار را تامین آب مورد نیاز دانست و گفت: هر چند حفاظت از محیط زیست جزو وظایف مهم سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود اما متاسفانه رییس این سازمان در موافقت با انتقال آب از خوزستان به دنبال تخریب محیط زیست است؛ می طلبد محیط زیست به وظیفه اصلی خود عمل کند زیرا سلامت 5 میلیون نفر در استان در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

مشکلات خوزستان تمامی ندارد

وی با انتقاد از اینکه مشکلات خوزستان تمامی ندارد، تصریح کرد: خوزستان 8 سال درگیر جنگ بود و در حال حاضر مردم علاوه بر معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی با معضل ریزگردها نیز باید دست و پنجه نرم کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اجازه رهبری برای اختصاص اعتبار 150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها، افزود: اگر این اعتبار صرف تشکیل جلسات، همایش ها و امور دیگر نشود می توان با استفاده از آن ریزگردها را تا حدود زیادی مدیریت کرد.

نهال کاری راهکار مناسبی برای مقابله با ریزگردهای خوزستان نیست

کاظم نسب الباجی با بیان اینکه نهال کاری راهکار مناسبی برای مقابله با ریزگردهای خوزستان نیست، گفت: برای کنترل ریزگردها باید به دنبال راهکارهایی باشیم که سریع تر به نتیجه برسد زیرا کاشت نهال و به ثمر رسیدن آن  مستلزم صرف زمان زیادی است و نتیجه بخش نخواهد بود.

فعالیت های نفتی خشکی تالاب هورالعظیم را شدت بخشیده است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه فعالیت های نفتی خشکی تالاب هورالعظیم را شدت بخشیده است، یادآور شد: سدسازی های ترکیه تاثیر چندانی در ریزگردهای خوزستان ندارد بلکه استخراج نفت از تالاب هورالعظیم باعث شیوع ریزگردها شده و باید گامی موثر برای تامین حقابه آن برداشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: اگر دولت به فکر مردم خوزستان نیست حداقل برای تامین درآمد و اقتصاد مملکت برای کنترل ریزگردهای خوزستان چاره اندیشی کنند زیرا در سال گذشته به دلیل شیوع ریزگردها با کاهش 700 هزار بشکه ای تولید نفت مواجه شدیم و اقتصاد کشور با مشکل مواجه شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
آقای الباجی به یک راه حل اشاره کنید اونم اینکه یه کمک وامی چیزی به ملت بدهند که یه طوری بتونن از اینجا دربیان برن بیرون رو سر تهرانی ها که نجات پیدا کنن لااقل
اینو هم بعنوان بهترین راه حل بگذارید تو برنامه هاتون
یه پولی کمک بشه به همه مردم که تو ایام پر خطر و آلودگی بتونن از اینجا خارج بشن برن به شهرهای دیگه تا اوضاع عادی بشه و برگردن
شاید اینطوری بشه به بعضی ها فهموند که بابا اینجا هوا برای تنفس نیست
نفس کشیدن سخته
طولانی تر شدن موضوع داره حال همه مون رو خراب میکنه با حال بچه هامون و پیرها و همه مون را
:
:
:
آخرین اخبار