تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۶۰۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح زهکشی زمین‌های جاده مسجد سلیمان به اهواز آماده بهره‌برداری است
مشاور طرح آبیاری و زهکشی سلامات گفت: طرح آبکشی دشت شمال شرق اهواز شامل ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از مجموع این واحدها ۱۷ هزار هکتار کار شده و آماده بهره‌برداری است.

مهدی ضرغام امروز در بازدید از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آبیاری زهکشی دشت شمال شرق اهواز شامل 19 هزار و 500 هکتار یعنی 5 واحد از جمله واحد عمرانی ملاثانی، ویس، سلامات، ابوفاضل و سید سلطان است به طوری که موقعیت طرح در جاده اهواز به مسجد سلیمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این جاده در شمال شرق شهرستان اهواز قرار دارد، افزود: آبگیری این طرح از رودخانه کارون و به وسیله ایستگاه پمپاژ ویس تامین می‌شود همچنین واحد عمرانی ملاثانی به صورت جداگانه 2 هزار و 800 هکتار، ویس 5 هزار و 200 هکتار، سلامات 5 هزار هکتار  است.

مشاور طرح آبیاری و زهکشی سلامات بیان کرد: از مجموع این واحدها 17 هزار هکتار کار شده و آماده بهره‌برداری است و عمدتا اراضی به کشاورزان و یا بهره‌برداران واگذار شده که  نواقص جزئی نیز در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه این کار از سال 92 شروع شده، تصریح کرد: قبلا به شکل پراکنده کارهایی صورت گرفته اما به صورت جزئی بود در واقع می‌توان گفت عملیات کلی و استاندارد از سال 92 شروع بکار کرد.

ضرغام عنوان کرد: عملیات شامل تجهیز، نوسازی، زهکشی و شبکه فرعی است و زمین‌های سبز و با محصول در این منطقه جزو طرح هستند اراضی نیز اکنون در دست بهره‌برداران است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار