تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۰۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون هماهنگ کننده معاون اول رییس جمهوری؛
کار آبیاری و تجیهز 14هزار هکتار از زمین‌های شوشتر آغاز شد
با حضور معاون هماهنگ کننده معاون اول رییس جمهوری، کار آبیاری، تجیهز و نوسازی 14 هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی داریون شوشتر روز سه شنبه آغاز شد
با حضور معاون هماهنگ کننده معاون اول رییس جمهوری، کار آبیاری، تجیهز و نوسازی 14 هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی داریون شوشتر روز سه شنبه آغاز شد.

برای انجام عملیات آبیاری و تجهیز و نوسازی این زمین های کشاورزی در بخش میان آب شوشتر یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این طرح بخشی از طرح ملی ۵۵۰ هزارهکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب است که قرار است عملیات آبرسانی آن توسط سازمان آب و برق خوزستان اجرا شود.

معاون هماهنگ کننده معاون اول رییس جمهوری در بازدید از زمین های کشاورزی داریون بخش میان آب در جنوب شوشتر گفت: خوزستان قطب اول کشاورزی ایران است و باید موانع توسعه کشاورزی این استان با تجهیز منابع اعتباری برداشته شود.

رضا ویسه در بازدید از کانال های یک و دو شبکه آبرسانی و آبیاری کارون بزرگ بر استفاده بهینه از منابع آب خوزستان برای توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال در منطقه تاکید کرد.

با اجرای کامل طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری که در سال 1375 در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان مصوب شد، تولید محصولات باغی و زراعی این استان از ۱۶ میلیون تن به ۲۵ میلیون تن خواهد رسید.

این طرح با تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی از سال ۹۲ شتاب گرفت.

ویسه صبح روز سه شنبه وارد خوزستان شد و به اتفاق استاندار خوزستان و چند مسئول کشوری در حال بازدید از بخش های در حال اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار