تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۵۹۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی در هجوم ریزگردهای خوزستان
در حالی که خوزستان طی چند روز گذشته با بروزه پدیده گرد و خاک دست و پنجه نرم می‌کند اما حیات همچنان ادامه دارد و این موضوع باعت عدم میزبانی بندرماهشهر از رقابت‌های بین المللی کشتی جام تختی نخواهد شد. 

چند روزی است که به جای باران زمستانی شاهد ریزش خاک از آسمان خوزستان هستیم؛ مردم خوزستان در چند روز گذشته شرایط عادی نداشته‌اند و همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. اگرچه ریه‌های این مردم همیشه مقاوم به جای استشمام هوای مطبوع زمستانی، پر از خاک است و به سختی تنفس می‌کنند اما همچنان ادامه حیات می‌دهند.

قرار است سی‌وهشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی نیز پنجم و ششم بهمن‌ماه در بندرماهشهر برگزار شود که باتوجه به بروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک در کشورهای عربستان و عراق و توده گرد و خاکی که از فردا به ایران می‌رسد، این موضوع تا حدودی میزبانی از این رویداد مهم را تحت تاثیر قرار داده اما تمام هدف مسوولان مربوطه این است که میزبانی در بهترین شرایط ممکن انجام شود.

اکنون مسوولان با جدیت و کوشش فراوان در حال آماده‌سازی سالن بعثت ماهشهر برای میزبانی از کشتی‌گیران 12 کشور خارجی و همچنین کشتی‌گیران ایرانی هستند که این‌ها نشان می دهد، ریزگردها که سال‌هاست بر پیکره خوزستان سایه افکنده است نیز مانع از میزبانی این استان از هیچ رویداد مهم بین‌المللی ورزشی نخواهد شد.

حمید بنی‌تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در این خصوص، اظهارکرد: مردم خوزستان در تمام طول سال است با معضل گرد و خاک مواجه هستند و این امید می‌رود که مسوولان مربوطه در خصوص رفع این مشکل، اقدامات لازم را داشته باشند.

وی افزود: پنجم و ششم بهمن‌ماه در بندر ماهشهر میزبان مسابقات کشتی فرنگی جام تختی هستیم و اکنون من در سالن مسابقه حضور دارم و در حال آماده‌سازی سالن هستیم. خوزستان در چند روز گذشته و امروز با پدیده گرد و خاک مواجه بوده است ولی باتوجه به استعلامی که از هواشناسی گرفتیم، هوای استان در روزهای برگزاری این مسابقات مساعد است و ما مشکلی برای میزبانی نخواهیم داشت.

نایب رییس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 تیم خارجی و سه تیم داخلی برای حضور در مسابقات بین‌المللی جام تختی اعلام آمادگی کردند و خدا را شکر با همکاری مسوولان مربوطه شرایط لازم برای میزبانی فراهم است  و تا این لحظه هیچ مشکلی نداشته‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار