تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۹۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده هشدار داد:
دستکاری دستگاه های سنجش آلودگی هوا برای انحراف آمار های آلایندگی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر لزوم ورود جدی سازمان بازرسی و حفاظت محیط زیست به موضوع دستکاری در دستگاه های سنجش آلودگی هوا تاکید کرد.

عباس پاپی زاده در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اینکه نرم افزارهای غیرایرانی شاخص آلودگی هوای تهران را به شدت ناسالم نشان می دهد اما نرم افزارهای داخلی مدعی هستند که برخی نقاط تهران در شرایط سالم و خوبی هستند، گفت: استاندارد جهانی شاخص آلودگی هوا بدون در نظر گرفتن ملاحضات مدیران ایرانی ساخته شده در حالی که نرم افزارهایی باید در این سیستم به کار گرفته شود که مورد تایید مراجع علمی در سطح دنیا باشد و استانداردها رعایت شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، افزود: این تفکر و ادعا که حد آلایندگی را جدا از استاندارد جهانی تعریف کنیم اشتباه است به عنوان مثال در موضوع ریزگردهای خوزستان نرم افزارهای جهانی حساس تر و دقیق تر هستند تا نرم افزارهای داخلی، زیرا در برخی موارد آلایندگی در خوزستان به 30 برابر حد مجاز می رسد اما آب از آب تکان نمی خورد و فعالیت روزمره مردم به صورت عادی ادامه دارد این در حالی است که با اعلام  آمارهای غیرواقعی سلامت مردم در معرض تهدید قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه های امدادی مانند مراکز اورژانس و فوریت های پزشکی دستورالعمل و برنامه های خاصی برای شرایط اضطرار هوا ندارند در حالی که در کشورهایی مانند ژاپن با درصد کمتری از این آلودگی به فوریت دستگاه های امدادی خدمات رسانی متناسب با شرایط بحرانی را انجام می دهند یعنی اعلام شرایط بحرانی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه زمانی که مدیران نمی توانند برای مبارزه با آلودگی هوا چاره ای اندیشی کنند سطح استانداردهای داخلی را دستکاری می کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، افزود: مشاهده نشده زمانی که در خوزستان غلظت ریزگردها افزایش و دید افقی کاهش می یابد اقدامات شاخصی در راستای کمک به مردم و پیشتیبانی از مردم آسیب دیده اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ورود جدی دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی و حفاظت محیط زیست به موضوع دستکاری دستگاه های سنجش آلایندگی هوا، گفت: متاسفانه دستگاه های نظارتی وظیفه قانونی خود را به درستی انجام نداده و ملاحظه کاری می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار