تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
20 درصد منابع صندوق های غیر دولتی به توسعه بازار کشاورزی اختصاص یافت
مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:20 درصد از منابع صندوق های غیر دولتی به بخش توسعه بازار محصولات کشاورزی اختصاص داده شد.

شهریار رستمی در نشست صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان که روز چهارشنبه در سالن جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد اظهار کرد:صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در آبادان شامل سهام داران 2 بخش نخیلات و آبزی پروری است که موضوع تخصصی را پیش روی جهاد آبادان و کشاورزی منطقه گذاشته است.

وی افزود:خرید خرما از سوی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری اثر روانی بر تولید کنندگان گذاشته است و لازم است که صندوق حمایت از بخش کشاورزی در تخصیص منابع اعتباری بیشتر اهتمام ورزد. 

مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:باید دستور العمل قانون صادرات را در دستور کار صندوق قرار داد و به سمت اجرای حلقه ‌های زنجیره تولید پیش برویم تا این زنجیره در زیربخش‌ های مختلف کشاورزی به مرحله اجرا در آید.

وی تصریح کرد:براساس بند ب ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، صندوق ‌ها باید تا 20 درصد از سرمایه خود را برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی اختصاص دهند.

ناجی شهیب زاده، مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز در این نشست گفت:صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان 2 سال پیش با هفت میلیارد ریال سرمایه تشکیل شد و در حال حاضر 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی افزود: این صندوق در حال حاضر 314 عضو از بهره برداران بخش کشاورزی و آبزی پروری شهرستان را تحت حمایت خود دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:صندوق آبادان 2 سال است که وارد خرید خرما شده و تاثیر فراوانی در بازار خرما با توجه به کوتاه شدن دست واسطه ها داشته است و با پیگیری که با شرکت های بسته بندی صادراتی خرما شد، سال آینده خرید خرما توسط صندوق بیشتر خواهد بود.

شهیب زاده تصریح کرد:همچنین ورود صندوق به موضوع طرح 550 هزار هکتاری رهبری در آبادان با توجه به اینکه در فاز اول هشت هزار و 900 هکتار وارد فاز شد این حرکت به نفع کشاورزان منطقه و صندوق آبادان خواهد بود.

شهیب زاده گفت:تفاهمی بین صندوق توسعه کشاورزی شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند در حال انعقاد است که بخشی از سرمایه صندوق را سازمان بپذیرد تا از آن طریق بتوانیم سرمایه این صندوق را افزایش دهیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار