تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۵۸۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
رئیس‌جمهور به‌طور شفاف با تخلفات‌موسسات‌مالی برخوردکند
رئیس جمهور به‌طور شفاف با تخلفات موسسات مالی برخورد کندرئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: از رئیس جمهور خواسته‌ایم به‌طور شفاف با تخلفات موسسات مالی برخورد کنند و مردم را در جریان این موضوع قرار دهند، چرا که هزینه اشتباهات مدیران دولتی را نباید مردم بدهند.

عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: مردم از ابتدای انقلاب تاکنون، بزرگ‌ترین سرمایه‌ کشور بوده‌اند و از مهم‌ترین عوامل وجود امنیت، رشد و پیشرفت کشور همین مردم هستند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همراهی همیشگی مردم در سخت‌ترین شرایط کشور، متاسفانه در سال‌های اخیر ناملایمتی‌هایی در جنبه‌های اقتصادی و معیشتی با مردم شده که باعث نارضایتی بخش زیادی از جامعه شده است.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از رکود یک امر مسلم است و مسئولان باید آن را بپذیرند، عنوان کرد: همزمان شدن این مشکلات در جامعه، با اوضاع نا‌به سامان موسسات مالی غیرمجاز و بدهی‌های ریز و درشت آن‌ها به مردم، باعث افزایش نارضایتی در بین مردم شد.

پاپی‌زاده بیان کرد: وقتی دولت و بانک مرکزی به موسسه‌ای مجوز داده مردم نیز اعتماد کردند و در این موسسات سرمایه گذاری کردند که به خاطر عدم نظارت صحیح و کافی، مشکلات کنونی پدید آمد و مردم بخاطر عدم دسترسی به پولشان ناراضی هستند.

وی افزود: ما در مجلس به طور جدی پیگیر مشکلات به وجود آمده از موسسات هستیم و تاکنون نیز سعی کرده‌ایم با استیضاح وزرای مربوطه و طرح سوال از رئیس جمهور، از حجم مشکلات بکاهیم که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، مشکلات حل شده و نارضایتی‌ها برطرف شود.

پاپی‌زاده گفت: البته رئیس جمهور دستورات خوبی را در جهت بازگشت سریع‌تر سرمایه‌های مردم که در اختیار موسسات مالی بوده‌اند، داده و پرداخت‌ها با سرعت بیشتری در حال انجام است. اما بخشی از سرمایه‌های مردم که نزد موسسات بوده در جاهای مختلف سرمایه گذاری شده تا سودآوری کنند، به همین دلیل کمی طول می‌کشد تا پول‌ها دوباره جمع شود و به مردم برگردانده شود.

عباس پاپی‌زاده افزود: از رئیس جمهور خواسته‌ایم به‌طور شفاف با متخلفات موسسات مالی برخورد کنند و مردم را در جریان این موضوع قرار دهند، چرا که هزینه اشتباهات مدیران دولتی را نباید مردم بدهند.

نماینده مردم دزفول بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم در روزهای اخیر برخی سودجویان خود را وارد تجمعات به حق و قانونی مردم می‌کنند و می‌خواهند فضا را به سمتی ببرند که کشور و خود مردم آسیب ببینند، که این افراد توسط خود مردم طرد می‌شوند، ولی به دستگاه‌های مربوطه گفته‌ایم اجازه تجمعات قانونی را به مردم بدهند و خود ما نیز شدیدا پیگیر مطالبات مردم هستیم.

وی با اشاره به وجود اشکالات و فساد در دستگاه‌های اداری و لزوم اصلاح آن‌ها گفت: یکی از مشکلات جدی که باید حل تا مشکلات مردم نیز کمتر شود، بحث سالم سازی فضای اداری کشور است. کشور ما ظرفیت انسانی بالایی در مدیریت دارد و ما باید به سمت استفاده از جوانان تحصیل کرده و کاربلد برویم که در دنیا بی‌نظیر هستند.

پاپی‌زاده افزود: در قانون خدمات کشوری به شرایط انتصاب و ارتقاء مدیران اشاره شده و از بعد قانونی خلائی وجود ندارد اما متاسفانه شاهد هستیم برخی مدیران بدون توجه به شایسته سالاری و به‌خاطر وجود روابط و دوستی یا نسبت فامیلی با مدیران بالادست، منصوب می‌شوند که در بسیاری موارد اینچنینی، وزرای مربوطه را استیضاح کرده‌ایم و به مسئولان ذیربط اعلام کرده‌ایم مدیران ناشایست را با نیروهای لایق جایگزین کنند.

وی بیان کرد: اصلاحات به معنی سالم سازی دستگاه‌های اداری، در دستور کار مجلس قرار دارد و به طور قطع با اصلاح این موضوع، نارضایتی‌های مردم نیز کاهش می‌یابد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار