تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۵۸۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 70درصدی بیمه محصولات کشاورزی خوزستان
در سال زراعی جاری ، بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود 70درصد کاهش یافته که این سطح کاهش در سال های اخیر بی سابقه بوده است
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری ، بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود 70درصد کاهش یافته که این سطح کاهش در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

محمد آلاله روز یکشنبه افزود:در سال زراعی جاری حدود 250هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند در حالی در سال زراعی گذشته این شاخص حدود 730هزار هکتار بوده است.

در سال زراعی جاری حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان (آبی ودیم) زیرکشت محصولات کشاورزی قرار گرفته که گندم با حدود 480هزار هکتار بیشترین سهم را دارد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری محصولاتی نظیر گندم ، جو ، کلزا، چغندرقند ، نیشکر و سیب زمینی پائیزه قرار گرفته اند از کشاورزان استان خواست محصولات کشاورزی خود را با توجه به خشکسالی شدید حتما بیمه کنند.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه ، پرداخت نکردن خسارات بیمه کشاورزان در سال زراعی گذشته را علت و انگیزه اصلی کم رغبتی کشاورزان برای بیمه محصولات زراعی خود بیان کرد و افزود:مطالبات بیمه کشاورزان در سال زراعی 96- 95 حدود 700میلیارد ریال است که هم اکنون در حال پیگیری برای پرداخت مطالبات از سوی دولت هستیم.

* استاندار خوزستان پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان است

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: استاندار خوزستان از طریق مدیریت بحران استانداری در حال پیگیری پرداخت مطالبات کشاورزان خوزستانی است.

وی گفت: پیگیری پرداخت مطالبات کشاورزان استان بابت خسارات بیمه کشاورزی ، در سطح بالای مدیریتی در حال انجام است که امید است با بهبود وضعیت اعتباری دولت، بتوانیم بخشی از مطالبات قطعی کشاورزان را پرداخت کنیم. 

آلاله تصریح کرد: در صورت پرداخت مطالبات گذشته کشاورزان ، انگیزه بیشتری برای بیمه محصولات کشاورزی به وجود می آید.

وی با بیان اینکه 70درصد حق بیمه کشاورزی را دولت و تنها 30 درصد را کشاورز پرداخت می کند از کشاورزان استان خوزستان با توجه به خشکسالی شدید در سال زراعی جاری ، نسبت به انعقاد قرارداد با صندوق بیمه کشاورزی اقدام کنند.

استان خوزستان با 1.2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی ، سالانه 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند و از این حیث در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

قرار است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری ، تولید سالانه محصولات کشاورزی و باغی در استان به 25میلیون تن در سال برسد.

به تازگی رئیس جمهوری دستور تخصیص آب برای فاز دوم طرح 550هزار هکتاری را صادر کرده است.

استان خوزستان در سال زراعی جاری با کمبود شدید نزولات جوی رو به رو است و آمارهای هواشناسی استان نشان می دهد بارش های پائیزی امسال نسبت به پائیز پارسال 53درصد کاهش داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار