تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۸۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
26 هزار هکتار از مزارع شوش نیاز فوری به تامین آب دارند
فرماندار شوش با بیان اینکه 26 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان نیاز فوری به تامین آب دارند گفت: حل مشکل تامین آب این مزارع در دست پیگیری است
فرماندار شوش با بیان اینکه 26 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان نیاز فوری به تامین آب دارند گفت: حل مشکل تامین آب این مزارع در دست پیگیری است.

عدنان غزی عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شوش با محوریت تامین آب با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بیان داشت : اراضی کشاورزی مذکور زیر پوشش شبکه آبیاری دز قرار دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی ، کار آفرین و مولد شهرستان شوش را شامل می شود بیان داشت: نیاز است تا آب مورد نیاز این مزارع که زیر کشت رفته اند هر چه زودتر تامین شود.

غزی همچنین بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کم آبی در این فصل از سال و باتوجه به اینکه کشاورزان در حال گشت گندم می باشند نیاز است تا برنامه جامعی در این خصوص تدارک دیده شود.

سرپرست فرمانداری شوش گفت: نیاز است تا گشت های مشترکی از سوی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان ، جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کشاورزان شهرستان به صورت مستمر انجام شود. تا ضمن بازدید میدانی از زمین های کشاورزی ،نقاط بحرانی که نیاز بیشتری به آب دارند را شناسایی و در اختیار شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان جهت تامین آب قرار دهند.

غزی بر اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص صرفه جویی و مدیریت صحیح آب تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده برای تسطیح بخشی از زمین های کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان شوش گفت: کارگروهی متشکل از شرکت جهاد نصر و شبکه آبیاری ناحیه شمال برای رفع این مشکل تشکیل شود.

سالانه حدود 2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار